| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
Hei, satt og kjeda meg her om dagen og begynte å lese på leopardgekkoer, og da kom jeg over faktaarket til Snowballs og har noen spørsmål...
1. Kan leoser leve i vært sitt terra for så å parres i paringstia?? eller må de pressenteres for hverandre?? 2. Så litt på den våtklekkeren til Snowballs og lurte på om boksene med egga bare skal settes i vannet eller om de skal stå på noe?? 3. Trenger incubatoren lufting?? en liten vifte?? Det var alt for denne gang... håper noen kan svare på spørsmåla mine...
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
|
1. tror du kan sette dem sammen under parring tiden . det er iallefall sånn med slanger i følge noen sider .
2. etter det jeg har lest og sett på bilder/tegninger /video . så kan den stå litt i vanne . 3. bedere at du tar opp lokket litt og lufter forsiktig . aldri sett en klekker med vifte . det med og lufte så jeg på youtube i sta . men er sikker noen andre som kan svare bedre enn det jeg kan . |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Guest
|
Noen som har erfaring med våtklekker??
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
-Hammarplast boks.
-Bor noen hull på sidene av boksen. -ca 10-15 cm med vann. -hiv oppi en varmekolbe med termostat. -Har du mange egg så fyll opp en 1 eller 2 liters is boks med ca 4-5 cm med vermiculite. -fukt vermiculiten sånn passe (hvist du tar tommelen å pekefingeren å plukker opp litt/klemmer vermiculiten så skal det ikke dryppe av vermiculiten,,,men den skal være fuktig) -Ta tommelen din å press ned i vermiculiten sånn at det blir en liten grop,så legger du egget nedi å dekker det til med ca 50-70% vermiculite. -Sett på lokket på is boksen å legg den ned i vannet. -Sett på lokket på hammarplast boksen sånn at den står litt på skrå (som man gjør når man setter en sko foran ytterdøra sånn at døra ikke får lukket seg )-å ca 35-60 dager seinere så vil det ligge en eller flere leo bebiser i is boksen..GRATTIS
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Guest
|
Fortsetter på denne tråden, da jeg har noen fler skørsmål om leoser...
Skal lage et terra i morra, som skal huse noen leopardgeckoer om noen måneder og lurer på hva jeg skal bruke, varmematte eller varmelampe?? Terraet skal lages av sponplater og blir ikke mye av varmen fra en varmematte borte da?? Kan jeg bruke Exo-Terra heat glo 100w i terraet?? Takker for svar
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
|
jeg bruker begge deler
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Introdusere leoser? | Hignoria | Slanger, øgler og skilpadder | 23 | 30-09-2009 17:46 |
| Mine Leoser! | Nero | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 8 | 20-01-2008 17:46 |
| varme til Leoser? | leogecko | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 13 | 01-08-2007 08:00 |
| Mating av leoser! | cobra_kai | Gekkoer | 5 | 05-03-2007 15:39 |
| kammerat med leoser | mr-repti | Gekkoer | 73 | 13-01-2007 20:06 |