| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Hei
![]() Ser mye på YouTube og div om leopard gekkoer. Skal hente en selv om 2-3 uker så skal få så mye info som mulig om de (Selv om jeg har ønsket meg en i 2 år og lest myye om de )Men så ser jeg at maaaange faktisk bruker plast bokser som man får kjøpt på ikea, jysk osv sånn litt store oppbevarings bokser og sånn.. Er dette egentlig noe alternativ, er det like godt som vanlig terra? (Har ikke tenkt til og bruke det selv uansett )Er det forde de ikke gidder og kjøpe terra til de? Forstår det hvis det er når man skal sette sammen noen leo'ser f. eks for og få egg og sånn men og ha de der konstant? Har lest litt her på forumet at varmematter ikke smelter kassene men hvordan gjør de det med lys? Og er det forsvarlig i det hele tatt?! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Om du søker litt på forumet om hold i såkallte racks, så burde du finne endel info. Har blitt diskutert endel
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Hmm, så litt på det..
Virker som folk faktisk er positive til det! Hmm, tror det er noe jeg skal teste, ikke bruke fast men teste når jeg får meg leo'ser. Er egentlig veldig billig og gjør det sånn men man trenger vell varmematte selv om man bruker racks? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Neineinei.. Jeg blir så oppgitt.. HVORFOR i huleste skal man ha dyr i en plastkasse? Tror du ikke både dyret og du får større glede av oppsettet om det er et naturlig, pent, funksjonelt og forsvarlig habitat tilpasset den arten du holder?
Gi meg 1 god grunn til å skulle ha dyr i en plastkasse.. og hvis du svarer penger eller plassbesparende nå, så skal du få så hatten passer! Jeg nekter å forsvare en hobby som driver med uforsvarlig dyrehold.. jeg virkelig hater å se denne "trenden" om plastkasse-dyr få rot.. Det er like før jeg melder meg inn i dyrevernalliansen.. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
hihi, nesten så jeg tror at dette er et forumtroll av noe slag..
racks/plastbokser er noe oppdrettere bruker fordi det er et billig alternativ når man har et stort antall dyr. Om man bare har et fåtall dyr (sikkert ikke mer enn 1-3 leoser i ditt tilfelle) så skal man koste på seg et ordentlig terrarium. Ha plastboks når man bare har 1 eller 2 leoser er jo bare dustete.
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
|
Racks er meget bra ved store samlinger/grossist ledd evnt ved stor oppdrett.
Fungerer best ved arter som ikke behøver å holdes i terrarier med UVB lamper osv, som f.eks kameleoner, skjeggagamer, disse ville mistrivds/død omgående. Bakkelevende geckoer og slanger passer til bokser/racks. Du kan lettere kontrollere forholdene til mange dyr ved å vri på 1 termostat, det daglige oppsynet er også forenklet. Flotte terrarier er flotte, men om du huser si 100 geckos + i naturalistiske terrarier er det mye vanskeligere å se hvem som har spist hva eller om alle spiser. Enn om du holder 1 pr boks. Se på det som en likhet til de som driver med kuer/melkeproduksjon, bare at geckoen er forferdelig mye mer heldig i en plastboks en hva en melke ku er i en bås. Uansett det viktigste er at du gir geckoen muligheten til å termoregulere, uansett hva slags oppset du velger. Her er et jævlig eksempel på hold av leopard gecko i boks: LEOPARDGECKO.COM | Our Gecko Caging Møkkete, trangt, uten substrat. etc. Det kan gjøres mye bedre, og tenke seg til at dette er mannen som i stor grad står bak leo hypen for endel år tilbake.. UGG! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Jeg har ikke noe i mot dyr i bokser, men når en bare skal ha en gekko, for å ha ett fint dyr å se på, så er terrarie det beste.. Jeg liker terrarier fremfor bokser altså.
Når vi snakker om leoser og slikt i rack.. Er en idiot oppdretter som har flere hundre leoser, faittail, og værst av alt gargoyl og crested gekkoer i rack.. YouTube- Gecko Room Tour- Learn our TIPS & TRICKS! www.crestedgecko.com Her er det rett og slett snakk om å ha dyr for kun pengers skyld skulle en tro, og jeg vet ikke hvor mange som jobber med disse dyra, men det ser ut som de har litt for mange gekkoer..(+ alle slangene dems)
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Den videoen er jo noe av det værre jeg har sett av dyreplageri blandt avlere..
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Underlag til leo'ser | Tarantellen | Gekkoer | 7 | 29-06-2007 21:55 |