"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-11-2009, 15:11   #1
Reptilfreak

Karine sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Finnmark / Ålesund
Alder: 22
Meldinger: 20
Question Leopardgekko med øyeproblemer!

Hei! Jeg har to leopardgeckoer, de er begge ca 6 mnd nå, har hatt dem siden de var 2 mnd gamle. Har ikke hatt et eneste problem med noen av dem hitttil, men..

Så igår kveld at den ene holdt på å skifte ham. Dette har gått bra alle gangene med begge knøttene, så bekymret meg ikke noe særlig. Likevel tok jeg en liten sjekk i morrest, og da la jeg merke til at det enda var noe hamrester igjen fast oppå hodet og rundt det ene øyet, pluss at det andre øyet (som det ikke var noe hamrester rundt) ikke ville åpne seg. Siden geckoen enda lå inne i fuktboksen og skinnet var helt mykt, tok jeg sjansen på å forsiktig ta av det siste som var helt løst. Så ut som det gikk bra, den lot meg gjøre det uten å protestere, men øyet ville den fortsatt ikke åpne!

Nå har det gått ca 6-7 timer, og den sitter enda med det ene øyet lukket. Den driver å sleiker seg ivrig i begge øynene. Så jeg lurer på, kan det være noe slags øyeinfeksjon den har fått?

Den oppfører seg ellers helt normalt, løper rundt og er nysgjerrig på alt som skjer som vanlig.
Karine er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 16:59   #2
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Er du sikker på at du har fått bort all ham restene ?
Høres kanskje litt røft ut,men sett hodet til leosen under springen med lunket vann/svak stråle.
prøver du forsiktig å pirke litt bort på øyet å se om det evt løsner noe ham rester,,ellers så kan det hende at øyet har tørket ut å da vil det funke med ekstra fuktighet på det.
Hadde en leo med et defekt øye en gang å det klistret seg sammen daglig men etter at jeg begynte å dusje leosen/øyet under springen så ble det mye bedre
leo77 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 17:11   #3
Reptilfreak

Karine sin avatar

Standard

Hm, okei. Takk for tipset, ska prøve det ut!
Karine er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 17:46   #4
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Ser at begge leosene dine på bildene i galleriet ditt har hamrester på tærne :/
Du har vel fuktboks til leosene dine ???
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 18:34   #5
Reptilfreak

Karine sin avatar

Standard

Ja, de hadde det da jeg var å henta dem hos oppdretteren. Han hadde ikke tatt seg tia til å ta seg av det siden jeg alikevel skulle hente dem.. Litt dumt synes nå jeg, men.

Hadde fuktbokser klare til dem da de kom på plass hjemme. Kan jo kanskje legge ut litt nyere bilder, de er mye større nå
Karine er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 18:57   #6
Reptilfreak

Karine sin avatar

Standard

Et par nye bilder av dem
Vedlagte miniatyrbilder
Leopardgekko med øyeproblemer!-img_3775.jpg   Leopardgekko med øyeproblemer!-img_3765.jpg   Leopardgekko med øyeproblemer!-img_3773.jpg  
Karine er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 19:00   #7
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Okey,,søte albinos
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 19:03   #8
Reptilfreak

Cinta sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Alder: 21
Meldinger: 51
Standard

Så fine!
Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 19:04   #9
Reptilfreak

Karine sin avatar

Standard

Den åpna øyet nå forresten, etter at jeg brukte en q-tips med vann på til å vaske rundt øyet.
Ser greit ut, er ikke rødt eller noe.
Karine er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2009, 19:18   #10
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard

Kjempe fine bilder.

Er dette full str på leoser?
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Min leopardgekko Cinta Mine Herptiler 42 06-12-2009 18:20
underarter av leopardgekko? unsafe Leopardgekkoer og andre Eublepharis 16 11-03-2009 14:29
Habitatfoto, Leopardgekko Thor Håkonsen Leopardgekkoer og andre Eublepharis 20 04-01-2009 17:40
Leopardgekko BlueMoon Gekkoer 29 20-09-2006 15:09

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:59.