| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Finnmark / Ålesund
Alder: 22
|
Hei! Jeg har to leopardgeckoer, de er begge ca 6 mnd nå, har hatt dem siden de var 2 mnd gamle. Har ikke hatt et eneste problem med noen av dem hitttil, men..
Så igår kveld at den ene holdt på å skifte ham. Dette har gått bra alle gangene med begge knøttene, så bekymret meg ikke noe særlig. Likevel tok jeg en liten sjekk i morrest, og da la jeg merke til at det enda var noe hamrester igjen fast oppå hodet og rundt det ene øyet, pluss at det andre øyet (som det ikke var noe hamrester rundt) ikke ville åpne seg. Siden geckoen enda lå inne i fuktboksen og skinnet var helt mykt, tok jeg sjansen på å forsiktig ta av det siste som var helt løst. Så ut som det gikk bra, den lot meg gjøre det uten å protestere, men øyet ville den fortsatt ikke åpne! Nå har det gått ca 6-7 timer, og den sitter enda med det ene øyet lukket. Den driver å sleiker seg ivrig i begge øynene. Så jeg lurer på, kan det være noe slags øyeinfeksjon den har fått? Den oppfører seg ellers helt normalt, løper rundt og er nysgjerrig på alt som skjer som vanlig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Er du sikker på at du har fått bort all ham restene ?
Høres kanskje litt røft ut,men sett hodet til leosen under springen med lunket vann/svak stråle. så prøver du forsiktig å pirke litt bort på øyet å se om det evt løsner noe ham rester,,ellers så kan det hende at øyet har tørket ut å da vil det funke med ekstra fuktighet på det. Hadde en leo med et defekt øye en gang å det klistret seg sammen daglig men etter at jeg begynte å dusje leosen/øyet under springen så ble det mye bedre
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Hm, okei. Takk for tipset, ska prøve det ut!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Ser at begge leosene dine på bildene i galleriet ditt har hamrester på tærne :/
Du har vel fuktboks til leosene dine ??? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ja, de hadde det da jeg var å henta dem hos oppdretteren. Han hadde ikke tatt seg tia til å ta seg av det siden jeg alikevel skulle hente dem.. Litt dumt synes nå jeg, men.
Hadde fuktbokser klare til dem da de kom på plass hjemme. Kan jo kanskje legge ut litt nyere bilder, de er mye større nå
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Et par nye bilder av dem
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Okey,,søte albinos
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 21
|
Så fine
!
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Den åpna øyet nå forresten, etter at jeg brukte en q-tips med vann på til å vaske rundt øyet.
Ser greit ut, er ikke rødt eller noe. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Kjempe fine bilder.
Er dette full str på leoser? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Min leopardgekko | Cinta | Mine Herptiler | 42 | 06-12-2009 18:20 |
| underarter av leopardgekko? | unsafe | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 16 | 11-03-2009 14:29 |
| Habitatfoto, Leopardgekko | Thor Håkonsen | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 20 | 04-01-2009 17:40 |
| Leopardgekko | BlueMoon | Gekkoer | 29 | 20-09-2006 15:09 |