| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Stavanger
|
Jeg har en leopard gecko som er litt under et år..
sprørsmålet mitt er da om noen har forslag på hva jeg skal rengjøre terra mitt med?? vil jo ikke "kjellaug" skal bli forgiftet
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Leopardgeckoer pleier å en fast do plass, gjerne en hule, krok eller fuktboksen, så da er detr bare å fjerne det regelmessig, man kan også bruke sil. Hvis avføringen ligger der for lang tid så kan det oppstå mugg, eller noe annet gørr du ikke vil ha. Ha gjerne god lufting hvis du er redd for dette.
Ellers er det jo å bytte vann, og skylle/vaske vannskåla litt ofte, egentlig er de veldig renslige.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
allt d vett eg jo.. eg fjerne jo driten kver dag,, men ka reingjørings'middel kan eg bruke t å vaske terra med??
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Ingen rengjøringsmidler. Dette kan skade dyrene. Bruk vann og microfiberklut. Da blir rutene fine igjen.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
du får jo iche vekk bakteriene med vann og klut..??
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
Om det er sterilisering du tenker på så bruk Klorhexidin, du får kjøpt det på apoteket.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
eg vurderte vann og eddikk med litt sitron i.. d e jo desinfiserende+ helt naturlig.. ??
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Buskerud
|
Sitat:
![]() Men, jeg anbefaler deg å bruke vanlig desinfeksjons middel. (Jeg har kjøpt i dyrebutikken .. ) Du kan bruke dette ihvertfall på glasset for å fjerne bakteriene der .. Det brukes også til rengjøring av vannskåler / matskåler etc.Med Vennlig Hilsen Mr Matsy
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
ja, eg e iche så dom eg ser ud t
![]() takk for tipset