"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12-11-2009, 13:48   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Sarpsborg
Alder: 21
Meldinger: 8
Standard Leopard Gekko

Hei det er 3 uker siden jeg fikk min lille Hubertus, han er en leopard gekko og jeg lurer på hvor mange melormer skal jeg gi til han?
Og er det noe farlig at melormene ligger noen dager i skålen hans inne i terrarie?

jeg spurte en mann i butikken om hvor mange jeg skulle gi til han og da fikk jeg beskjed om at en 50 stk skulle holde. men jeg fikk omtrent dobbelt så mange. så nå sitter jeg med en passe full mat skål og en pose med flere i kan de forresten bare ligge i posen?

Augina
Augina er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-11-2009, 14:14   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2009
Sted: akershus/lørenskog
Alder: 32
Meldinger: 94
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Augina Vis post
Hei det er 3 uker siden jeg fikk min lille Hubertus, han er en leopard gekko og jeg lurer på hvor mange melormer skal jeg gi til han?
Og er det noe farlig at melormene ligger noen dager i skålen hans inne i terrarie?

jeg spurte en mann i butikken om hvor mange jeg skulle gi til han og da fikk jeg beskjed om at en 50 stk skulle holde. men jeg fikk omtrent dobbelt så mange. så nå sitter jeg med en passe full mat skål og en pose med flere i kan de forresten bare ligge i posen?

Augina
hei
du kan ha en skål med melorm i terra hele tiden, den spiser uannsett bare til den er mett..
det kan lønne seg å bytte ut melormene annenvær dag så de ikke pupper seg.
du trenger ikke kaste de, bare legg de tilbake i posen/boksen du lagrer de i..
det er bedre å lagre melormene i en en isboks eller lignende, de tenger ikke lokk..
bruk havregryn eller noe annet fiber som substrat/mat til melormene og gi en gulrotskive innemellom så de får i seg litt fuktighet. ligger melormene litt kjørlig holder de lenger uten å puppe seg..
du bør ikke bare fore med melorm, du bør fore med sirisser eller kakelakker som basisfor da det er bedre næringsinnhold i dette, å gi de melorm og kjempemelorm en gang i blant.. best å variere så mye som mulig.
mvh. Knut

Sist endret av knut80; 12-11-2009 kl 14:17. Begrunnelse: skrivefeil
knut80 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-11-2009, 22:00   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Sarpsborg
Alder: 21
Meldinger: 8
Standard

Takk for at du svar jeg gir han vanligvis sirisser men tenkte å gi han noe snadder han virker fornøyd nå så da er det supert..
Blir forresten melormer til biller?

Augina
Augina er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-11-2009, 22:03   #4
ark
Reptilfreak

ark sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
Meldinger: 275
Standard

Jepp, melormene blir til slutt biller.
ark er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
spm ang leopard gekko reptil-duden Leopardgekkoer og andre Eublepharis 18 08-04-2009 18:37
leopard gekko? scarabid Lover og regler 14 18-12-2007 20:34
Leopard gekko Sid Leopardgekkoer og andre Eublepharis 8 13-10-2004 09:48

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:55.