| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Telemark
Alder: 24
|
Hei, jeg har to leoser, Peanut og Persille. Peanut spiser og koser seg som bare det med levende siriser, men Persille virker som en utrolig dårlig jeger? Hun får det liksom ikke til! Det virker som om hun ser fryktelig dårlig iforhold til Peanut, enda hun har enda større øyne
Jeg har kjøpt frysetørkede gresshopper og mater med pinsett. Hun angriper egentlig det som er, meg, pinsetten og gresshoppa. Så matlysten er der! Men er frysetørkede gresshopper egentlig fullverdig mat? Jeg har ikke gitt dem melormer enda, så lenge jeg har hatt de, ettersom jeg ikke finner i butikken. Ser man kan kjøpe på nettet? Går det ann å gi frysetørkede melormer, for det har jeg sett i butikk. Jeg har sagt til samboer at vi kan dyrke våre egene, men det vil han ikke ha noe av Det blei litt rotete skrivi detta her ser jeg. Persille angrep også Peanut istad, i ansiktet. Peanut beit Persille i halen etterpå. De kan da se forskjell på hverandre og mat? De er to jenter er jeg ganske sikker på, de er søsken og har vokst opp sammen. De er en 5- 6 år gamle. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
|
Hvor store er de? Er den ene større enn den andre? Du kan bare holde sirisser med pinsett til den som ikke jakter noe godt selv, trenger ikke være kjipe frysetørka gresshopper.
Og ja, de ser forskjell på hverandre og mat. Biter de hverandre så er det ikke fordi de trodde den andre var en siriss, men fordi de mente det. Terskelen for slikt kan synke litt når det er mat inn i bildet. Hvis det gjentar seg bør du skille dem og holde dem i hvert sitt terra. Sist endret av DanFekar; 12-10-2009 kl 14:38. Begrunnelse: Fjernet sitering |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2006
Sted: pluto
|
Hwlle
![]() du får kjøpt melormer bare et sted i telemark på nensett. er det ,det heter det Området. Ved rundkjøringa der.Liggger også en postkontor å en bensinstasjon der. De selger også store melormer. å sirriser osv de har mye av alt de er flink der Jeg er fra telemark selv hehe
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
De er like store, og har bodd sammen hele sitt liv. Skjønner ikke at detta plutselig skal bli et problem nå
Jeg har prøvd å holde siris i pinsetten, men den kommer seg bare unna! Det ender i at Peanut spiser alle sirisene jeg har putta oppi.. Jeg får hive i flere da, sånn at Persille får noen når Peanut er mett!Zpider: jeg er ikke voldsomt kjent her må jeg innrømme, flytta hit pga samboer. Hvor ligger Nensett?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
hmm . ligger etter tollnes
åssen ska jeg forklare dette her han vet hvor det ligger hehe.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ja det gjør han helt sikkert.
At frysetørka insekter mindre bra enn levende skjønner jeg jo, men er det skadelig på noe vis? De får både tørka gresshopper og levende siriser.. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 21
|
De selger melormer og sophobas på sagasenteret på gråtenmoen/ gimsøy
![]() var faktisk å kjøpte i stad
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
DET veit jeg hvor er!
Takk!
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
der ja. det var der jeg mente
sorry der har de alt slags mat til reptiler eneste butikken som har det meste av det my mistake men der er folka også finke kan skaffe mat osv for deg
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|