"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-10-2009, 21:35   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Telemark
Alder: 24
Meldinger: 68
Standard Mating

Hei, jeg har to leoser, Peanut og Persille. Peanut spiser og koser seg som bare det med levende siriser, men Persille virker som en utrolig dårlig jeger? Hun får det liksom ikke til! Det virker som om hun ser fryktelig dårlig iforhold til Peanut, enda hun har enda større øyne Jeg har kjøpt frysetørkede gresshopper og mater med pinsett. Hun angriper egentlig det som er, meg, pinsetten og gresshoppa. Så matlysten er der! Men er frysetørkede gresshopper egentlig fullverdig mat? Jeg har ikke gitt dem melormer enda, så lenge jeg har hatt de, ettersom jeg ikke finner i butikken. Ser man kan kjøpe på nettet? Går det ann å gi frysetørkede melormer, for det har jeg sett i butikk. Jeg har sagt til samboer at vi kan dyrke våre egene, men det vil han ikke ha noe av

Det blei litt rotete skrivi detta her ser jeg.

Persille angrep også Peanut istad, i ansiktet. Peanut beit Persille i halen etterpå. De kan da se forskjell på hverandre og mat? De er to jenter er jeg ganske sikker på, de er søsken og har vokst opp sammen. De er en 5- 6 år gamle.
Anita er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-10-2009, 22:07   #2
ark
Reptilfreak

ark sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
Meldinger: 275
Standard

Hvor store er de? Er den ene større enn den andre? Du kan bare holde sirisser med pinsett til den som ikke jakter noe godt selv, trenger ikke være kjipe frysetørka gresshopper.
Og ja, de ser forskjell på hverandre og mat. Biter de hverandre så er det ikke fordi de trodde den andre var en siriss, men fordi de mente det. Terskelen for slikt kan synke litt når det er mat inn i bildet. Hvis det gjentar seg bør du skille dem og holde dem i hvert sitt terra.

Sist endret av DanFekar; 12-10-2009 kl 14:38. Begrunnelse: Fjernet sitering
ark er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-10-2009, 14:28   #3
Reptilfreak

Zpider sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: pluto
Meldinger: 184
Standard

Hwlle
du får kjøpt melormer bare et sted i telemark på nensett. er det ,det heter det Området. Ved rundkjøringa der.Liggger også en postkontor å en bensinstasjon der. De selger også store melormer. å sirriser osv de har mye av alt de er flink der

Jeg er fra telemark selv hehe
Zpider er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-10-2009, 15:11   #4
Reptilfreak

Standard

De er like store, og har bodd sammen hele sitt liv. Skjønner ikke at detta plutselig skal bli et problem nå Jeg har prøvd å holde siris i pinsetten, men den kommer seg bare unna! Det ender i at Peanut spiser alle sirisene jeg har putta oppi.. Jeg får hive i flere da, sånn at Persille får noen når Peanut er mett!

Zpider: jeg er ikke voldsomt kjent her må jeg innrømme, flytta hit pga samboer. Hvor ligger Nensett?
Anita er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-10-2009, 15:13   #5
Reptilfreak

Zpider sin avatar

Standard

hmm . ligger etter tollnes åssen ska jeg forklare dette her spør gubben din han vet hvor det ligger hehe.
Zpider er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-10-2009, 16:09   #6
Reptilfreak

Standard

Ja det gjør han helt sikkert.

At frysetørka insekter mindre bra enn levende skjønner jeg jo, men er det skadelig på noe vis? De får både tørka gresshopper og levende siriser..
Anita er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-10-2009, 16:45   #7
Reptilfreak

mariee sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 21
Meldinger: 241
Standard

De selger melormer og sophobas på sagasenteret på gråtenmoen/ gimsøy
var faktisk å kjøpte i stad
mariee er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-10-2009, 16:46   #8
Reptilfreak

Standard

DET veit jeg hvor er! Takk!
Anita er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-10-2009, 19:10   #9
Reptilfreak

Zpider sin avatar

Standard

der ja. det var der jeg mente sorry der har de alt slags mat til reptiler eneste butikken som har det meste av det my mistake
men der er folka også finke kan skaffe mat osv for deg
Zpider er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-10-2009, 19:15   #10
Reptilfreak

Zpider sin avatar

Standard

PS du har ikke lyst på 2 Pterinochilus_murinus ?

helt gratis de er store
Zpider er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
rar mating powerboy Taranteller 24 01-05-2008 16:54
Pinnedyr - mating! Fruen Fôrdyr 4 20-11-2007 14:25
Mating av leoser! cobra_kai Gekkoer 5 05-03-2007 15:39
Mating av skjeggagam Chilli Fôrdyr 2 05-01-2007 06:16
Mating av unger bzick Skorpioner 11 24-05-2006 06:59

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:49.