| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Et spørsmål man får støtt og stadig, og så pleier man som regel å svare at jenter går fint sammen, mens gutter vil slåss.
I mitt tilfelle er det litt anderledes. Eggsesongen er ferdig, jenter og gutter har gjort sitt, og gekkoer her i huset bytter nå samboere. Frida er jo nå også pensjonert, etter å ha gitt meg to gode år med sinnsvakt mye egg, og hun begynner nå å bli litt sliten. Jeg har Stacy og Lucas, mitt shtcb par, i et eget stort terrarium på 100x50x40, hvor de har 5-6 gjemmesteder, to fuktbokser og diverse stein å klatre rundt på.. Stacy og Lucas har gått sammen i snart over 1 år uten at de noensinne har kranglet. Lucas er en tålmodig kar, og Stacy trodde jeg også var helt mellow og grei.. Så jeg byttet Lucas med Frida en kveld, og fulgte med, og det så ut til at Stacy og Frida gikk fint sammen. Neste morgen dog, møter jeg på dette synet: ![]() Frida har sluppet ca halvparten av halen. :/ Og haletuppen var ingensted å finne heller, så jeg tipper Stacy har spist den? >_< Så nå går Frida i en karanteneboks hvor jeg passer på å holde alt 100% rent for å forhindre infeksjon, så håper jeg halen vokser seg til og at Frida kommer seg fint. Hun ser jo ut som en kupert hund. >_< ![]() Moralen i hele dette blir vel at selv om det er to jenter, så betyr det langt ifra at de vil gå fint sammen. :/
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Så ikke helt pent ut nei...
Noe lingende skjedde med det ene paret mitt, under matingen så kikket begge på sirissen, så på hverandre, den ene jafsa til halen til den andre, og tok deretter sirissen. Heldigvis ingen skader, men jeg skvatt litt, dem har gått sammen i 2 år uten noe slikt. Sikker på at det ikke har vært en siriss, melorm, eller noe annet mat som har gått rundt der? God bedring til den lille
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Uff da.. såvidt jeg vet kan de bare slippe halen ved roten - mer sannsynlig at den andre leosen har tatt seg en jafs..
Jeg hadde 3 jenter alene før.. det gikk helt fint - helt til hannen kom.. når hannen kom virket det som om alle ble konkurrenter, og de hadde en lav toleransegrense for hverandre.. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2009
Sted: Hordaland,Stord
|
aooo.... ser sykt vont ut.
Stakkar :'(
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Hittil så virker det egentlig bare som det er Stacy som reagerer sånn på andre gekkoer. Jeg har jo hatt 3 jenter sammen før, og de kranglet jo aldri heller. Men hun Stacy virker en smule lunefull.. Heldigvis så aksepterer hun Lucas helt fint, men han er jo så uskyldig og nydelig at hvem kan vel være sur på han? Rare er jo at forrige eier hadde jo Stacy sammen med 1 hanne og 1 eller 2 andre hunner.. Reagerte ikke Stacy slik der? o.O Har hun vært for lenge alene sammen med 1 hanne til å akseptere en annen hunne inn i "territoriumet"? Gekko-psykologi, ikke alltid like lett å skjønne...
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 14
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Munnen er litt hard, så de kan gjøre litt skade, og leopardgeckoer kan slippe halen når noen nasker i den, men de pleier å slippe den ved roten, noe som ikke skjedde her.
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kinky leopardgekkoer... | CamStatic | Mine Herptiler | 3 | 30-01-2009 19:25 |
| Leopardgekkoer og mat | Andersen | Agamer | 5 | 06-05-2008 22:15 |
| Fordi man kan ikke få nok av flotte leopardgekkoer... | CamStatic | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 11 | 21-04-2008 10:54 |
| Ha to sammen? | PirateRaff | Taranteller | 4 | 15-04-2008 11:44 |
| Iguan hva kan jeg ha sammen med iguan? | Sistine | Andre øgler | 7 | 15-08-2007 20:54 |