"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 24-09-2009, 16:06   #1
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard Går leopardgekkoer sammen...?

Et spørsmål man får støtt og stadig, og så pleier man som regel å svare at jenter går fint sammen, mens gutter vil slåss.

I mitt tilfelle er det litt anderledes.

Eggsesongen er ferdig, jenter og gutter har gjort sitt, og gekkoer her i huset bytter nå samboere. Frida er jo nå også pensjonert, etter å ha gitt meg to gode år med sinnsvakt mye egg, og hun begynner nå å bli litt sliten.

Jeg har Stacy og Lucas, mitt shtcb par, i et eget stort terrarium på 100x50x40, hvor de har 5-6 gjemmesteder, to fuktbokser og diverse stein å klatre rundt på.. Stacy og Lucas har gått sammen i snart over 1 år uten at de noensinne har kranglet. Lucas er en tålmodig kar, og Stacy trodde jeg også var helt mellow og grei..

Så jeg byttet Lucas med Frida en kveld, og fulgte med, og det så ut til at Stacy og Frida gikk fint sammen.
Neste morgen dog, møter jeg på dette synet:

Frida har sluppet ca halvparten av halen. :/ Og haletuppen var ingensted å finne heller, så jeg tipper Stacy har spist den? >_<

Så nå går Frida i en karanteneboks hvor jeg passer på å holde alt 100% rent for å forhindre infeksjon, så håper jeg halen vokser seg til og at Frida kommer seg fint. Hun ser jo ut som en kupert hund. >_<

Moralen i hele dette blir vel at selv om det er to jenter, så betyr det langt ifra at de vil gå fint sammen. :/

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-09-2009, 17:56   #2
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Æusj , der så vondt ut. Vi jenter kan krangle vi og ja. hehe
shelob er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-09-2009, 18:50   #3
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Så ikke helt pent ut nei...

Noe lingende skjedde med det ene paret mitt, under matingen så kikket begge på sirissen, så på hverandre, den ene jafsa til halen til den andre, og tok deretter sirissen. Heldigvis ingen skader, men jeg skvatt litt, dem har gått sammen i 2 år uten noe slikt.

Sikker på at det ikke har vært en siriss, melorm, eller noe annet mat som har gått rundt der?

God bedring til den lille
Svar med sitat
Gammel 24-09-2009, 21:30   #4
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 964
Standard

Uff da.. såvidt jeg vet kan de bare slippe halen ved roten - mer sannsynlig at den andre leosen har tatt seg en jafs..
Jeg hadde 3 jenter alene før.. det gikk helt fint - helt til hannen kom.. når hannen kom virket det som om alle ble konkurrenter, og de hadde en lav toleransegrense for hverandre..
Svar med sitat
Gammel 24-09-2009, 21:48   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Hordaland,Stord
Meldinger: 78
Standard

aooo.... ser sykt vont ut.
Stakkar :'(
Svar med sitat
Gammel 25-09-2009, 11:09   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av KarlKanibal Vis post
Uff da.. såvidt jeg vet kan de bare slippe halen ved roten - mer sannsynlig at den andre leosen har tatt seg en jafs..
Jeg hadde 3 jenter alene før.. det gikk helt fint - helt til hannen kom.. når hannen kom virket det som om alle ble konkurrenter, og de hadde en lav toleransegrense for hverandre..
Så merkelig?
Hittil så virker det egentlig bare som det er Stacy som reagerer sånn på andre gekkoer. Jeg har jo hatt 3 jenter sammen før, og de kranglet jo aldri heller. Men hun Stacy virker en smule lunefull.. Heldigvis så aksepterer hun Lucas helt fint, men han er jo så uskyldig og nydelig at hvem kan vel være sur på han?

Rare er jo at forrige eier hadde jo Stacy sammen med 1 hanne og 1 eller 2 andre hunner.. Reagerte ikke Stacy slik der? o.O Har hun vært for lenge alene sammen med 1 hanne til å akseptere en annen hunne inn i "territoriumet"?

Gekko-psykologi, ikke alltid like lett å skjønne...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 03-10-2009, 21:33   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2009
Alder: 14
Meldinger: 19
Standard

hvordan går det at leos biter halen av når leos'en ikke har tenner?
lilleloffen er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-10-2009, 22:12   #8
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Munnen er litt hard, så de kan gjøre litt skade, og leopardgeckoer kan slippe halen når noen nasker i den, men de pleier å slippe den ved roten, noe som ikke skjedde her.
Svar med sitat
Gammel 03-10-2009, 22:21   #9
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lilleloffen Vis post
hvordan går det at leos biter halen av når leos'en ikke har tenner?
Leoser har tenner, men de er veldig små. En voksen sint leos kan vel bite hull på huden din slik at det blør, men stort sett er bitt fra en leos veldig lite smerte.

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 04-10-2009, 12:59   #10
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Stakar liten

Får håpe det går bra med henne...

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kinky leopardgekkoer... CamStatic Mine Herptiler 3 30-01-2009 19:25
Leopardgekkoer og mat Andersen Agamer 5 06-05-2008 22:15
Fordi man kan ikke få nok av flotte leopardgekkoer... CamStatic Leopardgekkoer og andre Eublepharis 11 21-04-2008 10:54
Ha to sammen? PirateRaff Taranteller 4 15-04-2008 11:44
Iguan hva kan jeg ha sammen med iguan? Sistine Andre øgler 7 15-08-2007 20:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:47.