"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-08-2009, 18:04   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 21
Standard Min første leo :D

hallo har endelig fått meg en søt leo på drøyt ett år.

brukte ett gammelt akvarie som jeg innreda og fikset opp. har bare ett problem den kalde og varme siden har omtrent lik temperatur, eneste forskjellen er temperaturen i sanden. vurderer og sette inn en møbelspott over den varme siden for og kaste litt varme ned. er det en grei løsning for og få opp varmen?? eller blir yset for sterkt. nå er det bare 2 lysrør på 15 w som fordeler varme. varmen ligger på 26 grader når lyset er på

får desverre ikke tatt noen bilder til dere siden jeg har mistet kabelen til kamera og iphone er på service.

målene er 75*40*40

takker for alle svar
EcoliTub er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 18:11   #2
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Temperaturen til leoser skal måles i bunnen (som du sier sanden) fordi den er bakke levende geckor.
Hva er temperaturene da ?
leo77 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 18:18   #3
Reptilfreak

Standard

flyttet nettop måleren ned i sanden og da spratt tempen opp til 31,2 i varme området og 25,5 i det kalde. da er det kanskje grei temperatur da men hun ligger bare i hulen i det varme området, hele tiden. har bare sett hun på det kalde når jeg satte ut dyret. kan dette være fordi hun flyttet inn på fredag og fortsatt er stresset og redd etter bilturen og nye omgivelser?

EDIT skal jeg slå av varmematta samtidig som lyset??
EcoliTub er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 19:18   #4
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Se der ja,da fikk du en perfekt temp
Jupp lyset å varmen slåes av samtidig.
Så lenge hun har tilgang til en varm å kald side så oppholder hun seg der hun vil der å da (ikke noe å bekymre deg over).
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 19:26   #5
Reptilfreak

Standard

takk for svar
EcoliTub er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 20:14   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Oppland
Meldinger: 38
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av leo77 Vis post
Temperaturen til leoser skal måles i bunnen (som du sier sanden) fordi den er bakke levende geckor.
Hva er temperaturene da ?
Gjelder det samme for bakkelevende tellaer også? eller er ikke det så viktig som for leoser?
Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 20:56   #7
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Lars75 Vis post
Gjelder det samme for bakkelevende tellaer også? eller er ikke det så viktig som for leoser?
Tellaer ?
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 21:17   #8
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av leo77 Vis post
Tellaer ?
tella som i tarentella
EcoliTub er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 21:20   #9
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Hahahaha,seff.
sorry glemmer til tider at reptil freaks ikke bare er et reptil forum
Beklager,,veit null nixs om tellaer.
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-08-2009, 19:07   #10
Reptilfreak

Standard

Faen kom hjem fra jobben i dag og lysene virker ikke lenger, begge lysrørene lyste i går. i å med at begge har røket på en ca 7 timers periode. så jeg lurer egentlig på om reaktoren har røket. men da er vel dette en garanti sak siden det bare er 4 mnd gammelt??
EcoliTub er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Min første skilpadde!! linetheres Skilpadder 1 27-06-2009 23:26
Min første øgle le_sommelier Agamer 7 10-07-2008 19:08
Min første tella! powerboy Taranteller 8 27-02-2008 20:35
min første tella.. vetjo83 Taranteller 7 23-09-2007 10:38
første klatretur :D DaffyDuck Agamer 8 17-04-2007 11:15

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:42.