| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
|
hallo har endelig fått meg en søt leo på drøyt ett år.
brukte ett gammelt akvarie som jeg innreda og fikset opp. har bare ett problem den kalde og varme siden har omtrent lik temperatur, eneste forskjellen er temperaturen i sanden. vurderer og sette inn en møbelspott over den varme siden for og kaste litt varme ned. er det en grei løsning for og få opp varmen?? eller blir yset for sterkt. nå er det bare 2 lysrør på 15 w som fordeler varme. varmen ligger på 26 grader når lyset er på får desverre ikke tatt noen bilder til dere siden jeg har mistet kabelen til kamera og iphone er på service. målene er 75*40*40 takker for alle svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Temperaturen til leoser skal måles i bunnen (som du sier sanden) fordi den er bakke levende geckor.
Hva er temperaturene da ? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
flyttet nettop måleren ned i sanden og da spratt tempen opp til 31,2 i varme området og 25,5 i det kalde. da er det kanskje grei temperatur da
men hun ligger bare i hulen i det varme området, hele tiden. har bare sett hun på det kalde når jeg satte ut dyret. kan dette være fordi hun flyttet inn på fredag og fortsatt er stresset og redd etter bilturen og nye omgivelser?EDIT skal jeg slå av varmematta samtidig som lyset?? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Se der ja,da fikk du en perfekt temp
![]() Jupp lyset å varmen slåes av samtidig. Så lenge hun har tilgang til en varm å kald side så oppholder hun seg der hun vil der å da (ikke noe å bekymre deg over). |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
takk for svar
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Oppland
|
Gjelder det samme for bakkelevende tellaer også? eller er ikke det så viktig som for leoser?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Hahahaha,seff.
sorry glemmer til tider at reptil freaks ikke bare er et reptil forum ![]() Beklager,,veit null nixs om tellaer. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Faen kom hjem fra jobben i dag og lysene virker ikke lenger, begge lysrørene lyste i går. i å med at begge har røket på en ca 7 timers periode. så jeg lurer egentlig på om reaktoren har røket. men da er vel dette en garanti sak siden det bare er 4 mnd gammelt??
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||