"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-08-2009, 17:23   #1
Reptilfreak

junior sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sarpsborg
Alder: 28
Meldinger: 221
Standard Dubia til Leopardgekko

Som overskriften sier så har jeg ett spørsmål angående dubia kakerlakker som fòr til leoser..
Det jeg lurer på er om det går ann og fòre en voksen dubia til en voksen leos?

Er fortsatt lenge til jeg har den muligheten, men så for første gang i dag en voksen dubia kakerlakk og den var jo digerhehe

den må vel være for stor for en leo?
og visst ikke, hva gjør folket med alle de digre kakerlakkene man får etterhvert?
junior er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 17:32   #2
Reptilfreak

Antoine sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Oppland
Meldinger: 163
Standard

Kjøpte meg noen dubias for en stund siden, og de største gir jeg ikke til leopardgekkoen. Synes de er i største laget.
Antoine er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 18:08   #3
Senior Member

Repti_queen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
Meldinger: 1,530
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Antoine Vis post
Kjøpte meg noen dubias for en stund siden, og de største gir jeg ikke til leopardgekkoen. Synes de er i største laget.

Min største leopardgekko tar voksne dubiaer uten problem, gjerne mange om gangen og hvis han hadde fått lov
Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 18:13   #4
Reptilfreak

junior sin avatar

Standard

ok.. så de største går bra.. bare synes de så så store ut.. kan hende det er fordi de nesten er større en den lille søtnosen min..hehe
junior er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 18:40   #5
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av junior Vis post
ok.. så de største går bra.. bare synes de så så store ut.. kan hende det er fordi de nesten er større en den lille søtnosen min..hehe
Seff skal man alltid se ann på str på leosen å fordyret,MEN jeg mener at hvist fordyret er for "stort" for leosen så vil den ikke spise den eller bare spytte den ut igjen.
Selv har jeg aldri hørt om en leo som har blitt kvelt pga den har spist et for stort fordyr.
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 18:49   #6
Reptilfreak

junior sin avatar

Standard

selvfølgelig skal jeg se ann str på fòrdyret i forhold til leosen, bare lurte på om det gikk og det gjør det tydeligvis.
var litt redd jeg kom til og sitte igjen med masse voksne kakerlakker til slutt som jeg ikke fikk brukt til annet enn avl..er jo fortsatt en god stund til min kan ta store kakerlakker.. men spiser mange små med stor mat lyst
junior er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 18:51   #7
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

avl er jo bare positivt, da får du jo unger hele tiden, og kan bruke den størrelsen du vil
mr-repti er online nå  
Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 18:54   #8
Reptilfreak

junior sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mr-repti Vis post
avl er jo bare positivt, da får du jo unger hele tiden, og kan bruke den størrelsen du vil
ja satser på avl, men kan jo bli litt for mye av det godehehe
junior er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Habitatfoto, Leopardgekko Thor Håkonsen Leopardgekkoer og andre Eublepharis 20 04-01-2009 17:40
Leopardgekko Krise!!! Ravn Leopardgekkoer og andre Eublepharis 6 18-11-2008 13:55
Leopardgekko BlueMoon Gekkoer 29 20-09-2006 15:09
leopardgekko og fargemønster abj79 Gekkoer 4 21-08-2005 21:17

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:40.