"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09-08-2009, 18:51   #1
Reptilfreak

Hignoria sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
Meldinger: 438
Question Enda en leopardgekko?

Vi har nå en leopard gekko hann og vi har veldig lyst på en leopard gekko til, men slik vi forstår det så går ikke to hanner sammen og vi må derfor ha ei jente (eller to?). Hvordan fungerer egentlig dette og må vi gjøre noe spesielt med de for at de skal gå sammen? (f.eks la de møtes første med i hvert sitt bur hvor de bare kan se hverandre). Og hva med formering, kan vi unngå at de blir fler enn evt to?
Håper noen kan fortelle litt om hvordan det er å plassere en ny gekko i samme bur med en allerede håndtam leo hann..
Hignoria er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-08-2009, 21:09   #2
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
Meldinger: 196
Standard

Ingen som kan svare på dette??

Skal nok ha make til min også som er hann.. Så må ha litt erfaring, hvordan sette de sammen-info osv.
mandarin er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-08-2009, 21:16   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2009
Alder: 14
Meldinger: 47
Standard

To hann-leopard gekkoer kan gå sammen. jeg vet ikke om man må gjøre noe spesielt for at de ikke skal slåss, men det er mulig å ha dem i samme terrarie.
Hvis du setter to hanner sammen, må du aldri sette en hunn-gekko sammen med dem. Da kan de begynne å slåss om henne.
Leopardgekko er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2009, 21:24   #4
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Leopardgekko Vis post
To hann-leopard gekkoer kan gå sammen. .
Setter du 2 hanner i samma bur så ender det enten opp med hale slipp eller at noen dør.

Sitat:
Jeg har lest en bok om leopard gekkoer og kan det meste om dem, så jeg tror ikke jeg mangler så mye kunnskap når det gjelder leopard gekkoene..
Hmmm,,må lese i en annen bok trur jeg.
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2009, 21:28   #5
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Sitat:
To hann-leopard gekkoer kan gå sammen. jeg vet ikke om man må gjøre noe spesielt for at de ikke skal slåss, men det er mulig å ha dem i samme terrarie.
Hvis du setter to hanner sammen, må du aldri sette en hunn-gekko sammen med dem. Da kan de begynne å slåss om henne.
Kilde?
mr-repti er online nå  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2009, 21:42   #6
Reptilfreak

Standard

Okey. Jeg skrev at to leo hanner kan settes sammen. Dette fikk jeg fra en bok som heter: Pet Owner´s Guide to the Leopard Gecko.
Der står det nøyaktig: Males, on the other hand, are a great deal more territorial. You can usually keep two males together in the same enclosure without too many problems but, if you introduce a female to them, then fighting will almost certainly occur.
Leopardgekko er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2009, 21:56   #7
Reptilfreak

Standard

Jeg vil ikke anbefale å ha to hann leopard gekkoer sammen, men jeg mener at hvis man kan litt om det kan det gå bra.
Leopardgekko er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2009, 22:01   #8
Reptilfreak

Sted: Oppegård
Alder: 18
Meldinger: 33
Standard

Det er vel også lurt å ha flere hot spots, så de ikke skal krangle om beste plassen. Det gjelder uansett om du har 1 hun og 1 han eller 2 hunner og 1 han eller hva du skal ha.
Colapop er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2009, 23:22   #9
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Sitat:
Okey. Jeg skrev at to leo hanner kan settes sammen. Dette fikk jeg fra en bok som heter: Pet Owner´s Guide to the Leopard Gecko.
Der står det nøyaktig: Males, on the other hand, are a great deal more territorial. You can usually keep two males together in the same enclosure without too many problems but, if you introduce a female to them, then fighting will almost certainly occur.
Den boken hadde jeg kastet på dynga tvert.
Det kan nok funke å ha 2 hanner sammen så lenge dem ikke har blitt helt kjønns modene ennå,men det hadde jeg ikke gamblet på az.
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-08-2009, 00:00   #10
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Hignoria Vis post
Hvordan fungerer egentlig dette og må vi gjøre noe spesielt med de for at de skal gå sammen? (f.eks la de møtes første med i hvert sitt bur hvor de bare kan se hverandre). Og hva med formering, kan vi unngå at de blir fler enn evt to?
Det JEG hadde gjort var å evt ta ut alt i terra å evt vasket tingene(vann skålene,mat skålene,ja de gjenstandene som er i terra) å kanskje gjort om litt på innredninga sånn at det blir et "nytt" hjem for dem begge 2.
Sjansen for at det kan oppstå en liten fight eller en litt spesiell velkomst hilsen er jo der da. Men 99 % i mine tilfeller så har det gått bra.
Eneste gangen da det ikke gikk var da jeg måtte skille 2 leo hunner etter flere forsøk med å sette dem aleine i samma terra. Dem gikk greit sammen med hanner hver for seg,men sammen gikk de ikke nei :/
(ene hoa er vel en hot female som det så fint kalles)
Ang formering så vil da da seff komme egg når man holder 1.1 sammen. Men enten så klekker du egga eller så kan du sende dem ned i rushebanen som også kalles for doen.
leo77 er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
Leopardgekko

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
enda en skolopender hewlet Myriapoder 7 06-10-2008 21:52
Enda ikke kommet : / Mathias Woodss Småprat 1 18-05-2008 11:12
Enda ikke klekket 8o| bendick2112 Knelere 9 11-03-2008 00:18
enda en nybegynder energic Taranteller 7 12-06-2005 14:05

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:40.