| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
Vi har nå en leopard gekko hann og vi har veldig lyst på en leopard gekko til, men slik vi forstår det så går ikke to hanner sammen og vi må derfor ha ei jente (eller to?). Hvordan fungerer egentlig dette og må vi gjøre noe spesielt med de for at de skal gå sammen? (f.eks la de møtes første med i hvert sitt bur hvor de bare kan se hverandre). Og hva med formering, kan vi unngå at de blir fler enn evt to?
Håper noen kan fortelle litt om hvordan det er å plassere en ny gekko i samme bur med en allerede håndtam leo hann.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Ingen som kan svare på dette??
Skal nok ha make til min også som er hann.. Så må ha litt erfaring, hvordan sette de sammen-info osv. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 14
|
To hann-leopard gekkoer kan gå sammen. jeg vet ikke om man må gjøre noe spesielt for at de ikke skal slåss, men det er mulig å ha dem i samme terrarie.
Hvis du setter to hanner sammen, må du aldri sette en hunn-gekko sammen med dem. Da kan de begynne å slåss om henne. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Setter du 2 hanner i samma bur så ender det enten opp med hale slipp eller at noen dør.
Hmmm,,må lese i en annen bok trur jeg. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Okey. Jeg skrev at to leo hanner kan settes sammen. Dette fikk jeg fra en bok som heter: Pet Owner´s Guide to the Leopard Gecko.
Der står det nøyaktig: Males, on the other hand, are a great deal more territorial. You can usually keep two males together in the same enclosure without too many problems but, if you introduce a female to them, then fighting will almost certainly occur. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Jeg vil ikke anbefale å ha to hann leopard gekkoer sammen, men jeg mener at hvis man kan litt om det kan det gå bra.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Sted: Oppegård
Alder: 18
|
Det er vel også lurt å ha flere hot spots, så de ikke skal krangle om beste plassen. Det gjelder uansett om du har 1 hun og 1 han eller 2 hunner og 1 han eller hva du skal ha.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Det kan nok funke å ha 2 hanner sammen så lenge dem ikke har blitt helt kjønns modene ennå,men det hadde jeg ikke gamblet på az. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Sjansen for at det kan oppstå en liten fight eller en litt spesiell velkomst hilsen er jo der da. Men 99 % i mine tilfeller så har det gått bra. Eneste gangen da det ikke gikk var da jeg måtte skille 2 leo hunner etter flere forsøk med å sette dem aleine i samma terra. Dem gikk greit sammen med hanner hver for seg,men sammen gikk de ikke nei :/ (ene hoa er vel en hot female som det så fint kalles) Ang formering så vil da da seff komme egg når man holder 1.1 sammen. Men enten så klekker du egga eller så kan du sende dem ned i rushebanen som også kalles for doen. |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| Leopardgekko |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder