| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 31
|
Hei.
Helt fersk når det gjelder hold av reptil, men har alltid vært interessert i eksotiske kjæledyr. Har nå kjøpt meg et Exo-Terra 60x45x45, og holder på å komplettere med utstyr jeg trenger. Har vært i kontakt med en som selger 2 Leopard Gekkoer, 1 hann og en hunn, disser er ca 2 år gamle. Er det et ok kjøp, eller bør jeg kjøpe yngre,, holde meg til en osv? Oldcrow |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Hmmm, ok.
Er det noen her inne som har noen tips om oppdrettere da? Kan jo alltids kjøre til sverige, men unngår det helst. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2006
Sted: pluto
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
Sted: Norge
Alder: 23
|
Hmm ikke for og høre's ut som en klyse med er ikke 60x45x45 ganske lite for 2 leos ? Tror kanskje denne terrarie størrelsen egner seg bedre for en.
Men når det er sagt er det nok folk her som har mye mer peiling på det enn meg |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Sitat:
Man får så mye mer ut av dyrene når man gir de tilstrekkelig plass. Det er ikke dermed sagt at man skal gi leopardgekkoer helt overdrevent mye plass ettersom dem mest sannsynlig ikke ville brukt hele plassen da, men jeg syns ikke det er stygt å si at jeg syns et 100x50x50 (lbh) burde være størrelsen man gikk etter hvis man skulle ha flere enn en, og kanskje vil ha tre sammen med tiden. De skal tross alt ha fuktbokst, gjemmesteder på kald og varm siden, samt en varmespot eller flere, og når man har flere leopardgekkoer sammen og hver av dem gjerne vil ha egne plasser så sier det seg selv at i et mindre terrarie blir det umulig å få gjennomført. Men som sagt, dette er det veldig mange delte meninger om. Enkelte mener at 30x40 er nok for en leopardgekko, jeg vet om mange som har leopardgekkoer i 30x30 når de er voksne, og jeg skal ikke si hva jeg mener om det..., jeg tror uansett at man til en viss grad kan si at jo større jo bedre til leopardgekkoer. Jeg syns de er utrolig undervurderte når det kommer til hva de trenger av plass. Men ja...dette er bare min mening
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Takk for godt svar ang plass.
Har nå gått bort fra 2 stk, og over til en nydelig liten Mack Snow ![]() 45x45x45 Exo-Terra er snart klart til innflytting, så får jeg se om det blir noe større etter hvert
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Når er jeg klar? | Rawhin | Taranteller | 29 | 16-04-2009 08:50 |
| mangler genus på 2 arter i fam Agamidae | inger | Agamer | 3 | 14-04-2008 10:39 |
| Er det noe som mangler? eller som er feil? | Sondre | Reptiler | 0 | 17-08-2007 17:14 |
| Smithi Hun klar for parring | Arachno-King | Taranteller | 0 | 17-02-2005 22:54 |
| Hva mangler jeg f¯r jeg kan sette i gang? | gjest | Gekkoer | 4 | 25-06-2004 18:33 |