| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
Lurte bare på om noen kan svare meg på hvor mange dager det vanligvis tar fra en leos spiser til den bæsjer. Jeg har aldri hatt problemer med min leos, men begynner å bli bekymret da jeg matet den sist fredag og den fortsatt ikke har bæsjet. Er dette helt normalt, eller kan den ha forstoppelse?
Håper på raskt svar |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Hva skulle den ha fått forstoppelse av, da? Går den på sand?
Stort sett så bajser de hver 1-2 dag, men av og til kan det også ta noen dager ekstra.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jaha? Så sand som er spesielt laget for øgler skal ikke brukes?
![]() Er det noe jeg kan gjøre hvis han har forstoppelse? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Hvis man søker litt, så finner man mye info på disse såkalt kalsium sandtypene. Jeg minns å huske at de fleste forstoppelser hos leoser er nettopp pga denne kalsiumsanden.
Du kan godt gi leosen din et lite bad, det skader ikke. Vannet skal være lunket, ikke for varmt! - og det skal ikke rekke høyere opp en at det det når opp ca litt under halvveis. Den skal ikke svømme, den skal fint kunne gå rundt i vannet. Om det fortsatt ikke kommer noe poo, kan du også lett massere den litt på magen.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
ok, da prøver jeg det. Takk for svar!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Beklager for dobbeltposting, men kjæresten min prøvde å masere den på magen, og da bæsjet han med en gang
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Godt å høre
![]() Jeg vil anbefale at du bruker tørkepapir eller toalettpapir som substrat til du finner noe bedre. Er flere her på forumet som anbefaler leire som substrat (den blir hard selvfølgelig)
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har aldri hatt problemer med sanden før. Og vil ikke det bli problemer med varmematte hvis man bruker papir? og må man ikke ha veldig store mengder papir hvis man skal ha det?
Har også hørt at mange bruker fliser i terrariet, men hvordan går det da med varmematten? Den er vel ikke sterk nok til å komme igjennom? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Terrapin som spiser avføring | NorthHawk | Skilpadder | 7 | 25-04-2008 11:47 |
| tella avføring ? | Kris10an94 | Taranteller | 3 | 13-03-2008 20:02 |
| Hvit avføring. | DaffyDuck | Agamer | 4 | 18-04-2007 16:28 |
| avføring | myraas | Agamer | 3 | 21-05-2005 11:48 |
| Avføring. | espen1237 | Taranteller | 5 | 04-02-2005 13:57 |