| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
MÅ jo være den? Kom fra "reptilkroken". Kan melormer/biller bjeffe?
Hva kan være grunnen? Var ikke så høy bjeffing, men det hørtes. Veldig jevnt. Så jeg gikk å snakket litt utenfor terraet og da stoppa det. Finnes det film av en leos som bjeffer? Sånn at jeg kan gjenkjenne lyden? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Nå skal ikke jeg si at det var leo'en din som bjeffet i dette tilfelle, men jeg har selv opplevd at leo'en min har gjort det, første gang den hilste på stemora mi. Hu skvatt når hu fikk se den for første gang, og da skvatt jo ikke stakkars Prikken heller
Så ja, det er mulig..
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Leopardgekkoer pleier å kvekke litt. Helt normalt. Mine høres av og til ut som en liten dinosaur som sakte dør.
"skreeeeeeaaaattttshh...."
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Leoser kan kvekke men det er som regel når den er stesset eller ikke trives i den situasjonen som den er i (som f.eks når den blir løftet opp/håndtert)
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Sitat:
Men når du lever og spiser og oppholder deg i samme rom som gekkoene stort sett hele tiden, så hører man tilfeldige "Squuuaaak!" lyder. De gangene jeg har sett dem gjøre det, er gjerne når de slapper av og sitter der med øya på gløtt og har nettopp har sovet. Kan love deg de hverken er stresset eller ikke trives i situasjonen den er i.
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
@Galil: Du kan ikke sammenligne en tokay- med en leopardgecko. Tokayer er godt kjent for å være særdeles vokale...
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Leosen min har lagt egg! | Androctonus | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 32 | 25-03-2008 13:22 |
| Søvnløs natt :P | Tarantellen | Småprat | 9 | 04-06-2007 16:19 |
| Noen "god natt" filmer. | _Nagash_ | Filmsnutter | 0 | 30-10-2006 21:12 |
| endel hamskifting i natt :D | Obsidion | Taranteller | 13 | 14-05-2006 19:02 |
| Klokken i natt | Commoncroc | Småprat | 3 | 03-05-2006 21:43 |