"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Øgler > Gekkoer > Leopardgekkoer og andre Eublepharis Hvor mye tåler huden deres? Mtp. bakgrunn, terrarie

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-05-2009, 16:36   #1
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
Meldinger: 196
Standard Hvor mye tåler huden deres? Mtp. bakgrunn, terrarie

Har laget en bakgrunn! Men er redd for at den blir for skarp, kvass, hard for Leopardgeckoen. Er redd for at huden deres kan bli revet opp osv.

Bakgrunnen er av isopor med husfix(en slags gips/spakkel) har pusset en del med sandpapir og malt/spraylakkert.

Hva annet kan gjøres for å gjøre den mindre farlig?

Eller overreagerer jeg?
mandarin er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-05-2009, 20:56   #2
Reptilfreak

Olliw sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
Meldinger: 695
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mandarin Vis post
Har laget en bakgrunn! Men er redd for at den blir for skarp, kvass, hard for Leopardgeckoen. Er redd for at huden deres kan bli revet opp osv.

Bakgrunnen er av isopor med husfix(en slags gips/spakkel) har pusset en del med sandpapir og malt/spraylakkert.

Hva annet kan gjøres for å gjøre den mindre farlig?

Eller overreagerer jeg?
Jeg synes alle er så redde for skarpe røtter, pinner og bakgrunner osv. Inkl. meg

Men uansett, reptiler må jo tåle å ha noe "farlig" i terrariet. De kan ikke leve med stener som er slipt ned, røtter som er pusset ned til alt er helt glatt osv.

Reptiler ligger jo mye på steiner for å steke seg og få varme. Tror du alle de er glatte? Eller røtter, trær og pinner, de er sikkert ikke blitt "sikret"?

Jeg synes man liksom må gjøre en mellomting. Ikke ha noe veldig skarpt, spist eller noe som kan velte i terrariet. Men ikke overdriv, alt kan ikke være nedslipt og fint som silke. De er tross alt dyr fra naturen, de må vel klare steiner og bakgrunner med kanter? DE klarer vel å vurdere, å passe seg fra nettop dette om de møter no skarpt på deres vei. Såpass vett har de vel?

Hvis du ha pusset allerede så bør det vel være fint nok Hvis ikke du skjærer deg på noe der så gjør vel ikke de det heller
Svar med sitat
Gammel 17-05-2009, 21:14   #3
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
Meldinger: 196
Standard

Ble litt tryggere nå ja..

Vi vil jo alle det beste selvsakt..og de er nok mer hardføre enn vi tror.

Men greit å være litt føre var.
mandarin er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-05-2009, 21:23   #4
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Tror bare det bra med noen kanter, mine pleier å ta noen hamskift ute a boksen, da bruker den noen steiner til å skrape seg på, for å få vekk hammen.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Bakgrunn til terrarie Miss_Loca Utstyr 11 19-05-2008 19:01
Hvor lang tid bruker dere på dyrene deres? emil Småprat 8 08-09-2007 17:05
hvor mye tåler et terra? Kristian262 Terrarier 5 13-06-2007 18:04
Oppsett i terrarie deres Crispy Øgler 3 04-09-2006 11:40

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:28.