| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Har tilsammen hatt 4 med egg kull på det ene paret med leopardgeckoer, fordelt på 2 år
Første kullet var det 1 egg, de andre 2.Hva jeg gjør: Jeg får egga ut av terrariet så slenger jeg dem i klekkern, det har tatt maximun 4 timer fra det er i terrariet til det er i klekkeren. Bruker enten Akvarie med vann og varmekoble, termostat, eller tørrklekker, alä akvarie med varmematte og termostat. Har også prøvd i en lucky reptile klekker. Alle på 27 grader og en fuktighet på 70-80% La eggene den veien de ble lagt, halveis ned i vermiculiten. Hva som har skjedd HVER gang: ![]() Her har jeg gravd opp eggene for å ta bildet, vermiculiten er heller ikke fuktig her. Dette har skjedd etter ca 4-8 dager, jeg har gjennomlyst eggene og kan tydelig se forskjell mellom ett befrukta og et som ikke er, i dette tilfellet var det det øverste på bildet som ikke var ubefrukta(Gult og ingen blodårer) Hva som skjer?
☺ JA TIL REPTILER I NORGE! ☺ ►Copy+Paste i signatur◄ Sist endret av Nero; 13-05-2009 kl 17:17. Begrunnelse: Leif |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Vermeculiten på bildet over her,har det egget ligget i en våt klekker eller tør (hvorfor er vermeculiten tørr)
Er vermeculiten for tørr så vil egget tørke ut innen kort tid. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Eggene på bildet har vært i våtklekker,Vermeculiten er tørr fordi jeg ga opp(Dvs slutta å holde temp og fuktighet oppe etter de pungterte) å klekke egga, bildet er tatt 1 dag etter det, så Vermeculiten er tørka.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
så merkelig..
det må jo være noe feil du gjør ved fuktighet og kanskje temperatur. Alle mine egg ble også slik i fjor da jeg prøvde meg på hjemmelaget våtklekker, og jeg tror mine ble slik pga for høy luftfuktighet. Nå som jeg bruker tørrklekker, har ALLE eggene blitt helt perfekte.. selv de som er ubefruktet holder fasongen 100% i flere måneder før det begynner å mugne.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Hmm... Hvor mange % luftfuktighet brukte du sånn ca da? Neste gang prøver jeg tørrklekker igjen, muligens jeg hadde litt for lite luftsirkulsjon forige gang.
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Har aldri tenkt noe på luftfuktighet i klekkeren (veit heller ikke om noen som gjør det).
Tar ut eggene å legger dem i egg boksen så klekkeren. Sjekker eggene ca 1 gang i uka (det går vel som "lufting" ). Du skrev : Sitat:
Er det 4 hunner som har vært med egg Hvor gamle er dem |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
jeg aner ikke hvor mye % luftfuktighet jeg har..
jeg fyller egentlig beholderen (i mitt tilfelle pizza-dressing bokser fra Peppes Legger fingeren over og presser forsiktig, og heller boksen slik at vannet renner ut. Vannet skal renne helt til det ikke drypper lengre. Og slik har jeg "perfekt" fuktighet i mine eggebokser. jeg bruker lokk uten lufting, men jeg åpner lokket ca 1-2 ganger i uken for luftsirkulasjon..
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Se det! Da var det på'n igjen:
Et bildet sier vel mer en nok...
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
bortsett fra at jeg ikke helt ser hva som skjer der..
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Dem har ikke begynnt å synke igjen, men kan nesten vedde på dem synker innen 2-3 dager.
Litt rart da disse eggene lå 4 dager i begravd under våt sand i fuktboksen, og var helt i toppform når jeg gravde dem opp. Edit: Svarer på Leo77's spørsmål nå: Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ny leos :) | TwixXxy | Mine Herptiler | 8 | 12-05-2009 09:05 |
| 2 Leos i hus | demios | Mine Herptiler | 4 | 16-03-2009 17:25 |
| Min leos | Husedderkoppen | Mine Herptiler | 16 | 02-01-2009 14:54 |
| leos | tine | Agamer | 8 | 09-05-2008 09:26 |
| leos | haplopelma_freak | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 4 | 06-08-2007 11:03 |