| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: I Norge
|
Hei.
Jeg skal ha en leopard Gekko. Men jeg lurer på hvor jeg kan få tak i en i Norge. Helst i Netheten av Harstad, men det går bra i tromsø også. Hva trenger jeg til den? Burde jeg ha hann eller hunn? Er det dette jeg trenger? Varmekabel 2 gjemmeplasser Lys? fuktboks? (hva skal vere i den?) Vannskål Er det noe mere? Takker for ll hjelp
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Pm sendt.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
nå ble jeg gla
![]() ![]() ![]() Fant en på repti.net fra Harstad som selger Leopard Gekkoer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
kjempebra
![]() hold oss oppdatert på åssen det blir utover, da. ikke minst hiv ut et bilde eller to av bandittene
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
har ikke råd enda.
Men får håpe jeg får skaffet meg nån
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
hva kan jeg bruke i bunnen?
og noen som vet hva de vitaminene koster? Hørte at det skulle stå 2.0 på boksen? Og hvordan lys skal jeg ha? Kan jeg bruke akvarielyset? Det er en blanding av rødt og blått lys, det er ikke stekt. Takker for hjelpen
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
ettersom disse stort sett er aktive om natta så er det ikke alle som smeller opp UV-lys, men jeg syns det er like greit å ha det om du har mulighet og råd. skader slett ikke. rødt og blått? er det farget fra fabrikk?
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
|
Det første jeg anbefaler deg å gjøre før du går til innkjøp av Leopard Gekko(er) er å skaffe deg den informasjonene du trenger for hold av gekkoen. Det finnes 3 faktaark om det på reptilfreaks.no (om det ikke er flere?) les disse, og du er godt i gang. Studer dyret!
Det andre du må gjøre er å tenke over: - Har jeg god nok økonomi til å oppfylle dens kriterier? - Har jeg nok med tid? Det er et stort ansvar å ha et levende dyr - takler du det ansvaret? Ellers ønsker jeg deg lykke til! Til slutt vil jeg også nevne at et av kravene er at du skal oppdatere oss om hvordan det går ![]() Med vennlig hilsen Euble_m
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Enig med Euble her!
Du kan egentlig bruke tørkepapir som bunnsubstrat forresten. Sand kan forårsake forstoppelse. Du trenger ikke noe spesielt lys. UVB-lys er omdiskutert. Noen mener det blir for mye av det gode, andre mener det er bra. Up to you, mener nå jeg. Av kosttilskudd kan du bruke T-Rex 2.0 eller tilsvarende fra andre produsenter. Disse ligger på ca 150kr i dyrebutikken tror jeg. Ha litt i en brødpose eller lignende sammen med fordyret, og rist posen så pulveret fester seg på fordyret, før du gir det til gekkoen. ![]() Som Euble sa, les fakta-arkene her på RF. Øgle-Fakta - Reptilfreaks.no Her er det 3 fakta-ark + en fakta-video side.
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Jeg har lest alle de tre nå, masse GOD info.
Jeg leste i den ene t man kunne bruke steinheller, og jeg har skiferheller, så jeg hadde lyst til å bruke de. Men de har logge ute i noen år, er det nokk å koke de? Også til foret Sirisser: Vist jeg tar en europris kasse eller noe lignende og borrer hull i den, er det bra nokk for de? Og hvor små må jeg ha hullene sånn at de ikke rømmer? (Moren min HATER sirisser .Og hvor varmt må de ha det? Jeg leste at vist man måtte ha sand så måtte man skiffte ut all sanden 1gang i mnd, og det blir for dyr + at de kunne få forstoppelse. Og i fuktboksen kan jeg bruke reptil mose eller papir? (det sto i det ene fakta arket at man kunne bruke papir) Ble mange spørsmål her ![]() Og TUSEN TAKK for all hjelpen. PS: Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Spørsmål angående min Leos! | Mondo | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 25 | 21-03-2009 17:00 |
| Spørsmål angående hamskifte | Jonas | Taranteller | 4 | 30-08-2008 17:48 |
| Spørsmål angående transport av tarantell | Jonas | Taranteller | 8 | 09-04-2008 21:03 |
| leopard gekko? | scarabid | Lover og regler | 14 | 18-12-2007 20:34 |
| Mange spørsmål angående Skorpioner | Chixz | Skorpioner | 0 | 18-08-2005 07:20 |