| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Nå har jeg gått i innkjøp av en melorm skål.
Har satt den inn i terra og har noen melormer oppi Så lurer jeg da må hvor lenge en melorm kan være i skåla før den dør, eller trenger mat? Eller burde man legge oppi en gulerotbit? Hvordan lære leosen å spise av den? Jeg MÅ få det til å funke Har en liten leos som spiser 20 melormer hver kveld, og er redd et blir mye på en gang! Og vil derfor få det litt spredd utover ![]() Hvordan gjør du det?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Setter inn en kopp halvfull av melorm, og lar det stå til til alle er spist.. (og fjerner eventuelle døde underveis.) Tar som regel 2 dager
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
|
Leste et innlegg av noen på et annet forum om dette engang.
Hu bytta melormene i skåla hver kveld. Bare tok ut de som lå igjen og la de tilbake i petboksen sammen med resten samtidig som hu fiska ut nye melormer og la i wormdishen. da slipper du at de dør + at de er fine og nyfora hele tiden i wormdishen din. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
INGEN flere som vet? Idag satte jeg han opp i boksen og han spiste faktisk av den. Men jeg ser for meg at dyrene ikke er de smarteste. Tenkte å fore han for hånd med å legge melormene i skåla, og alltid ha noen der på nattes tid.
Og nå skal jeg bort i noen dager og han må skjønne det! Eller finner han det når han blir sulten nok(liker ikke den tanken)? Lukter de seg frem? Hører kravlingen? Vanskelig altså. Leste et sted at de brukte å legge oppi gulerot i skåla slik at melormen kunne leve litt lengere oppi der. Er det trygt da? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Tror den skjønner det hvis den allerede har spist fra den, da leoser blir oppdager bevegelse lett.
Legger selv 1-2 aggurkbiter oppi til mine melormer, slik de får iseg mat og væske, skulle ikke være noe problem.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
asså, det er ikke akkurat rocket science, da.
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Nå har jeg vært borte i et døgn og har har ikke rørt skåla stakkar! Må jo være sulten nå nok til å spise av den men neei. Han har ikke spist ordntlig på 2-3 dager nå. har slengt noen forran han og prøvd å lokka han opp i skåla. Domme dyr altså!
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Legg melormene i en liten (ikke-høy)skål , kansje gjennomsiktig, og leosen kommer oppi der, så går det nok bra=D
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvordan får man tak i en skilpadde | mattis92 | Skilpadder | 7 | 02-02-2011 11:08 |
| Hvordan reagerer du? | CamStatic | Småprat | 31 | 14-10-2008 20:15 |
| Hvordan ser jeg kjønn? | Christoffer | Edderkoppdyr | 5 | 29-08-2008 20:18 |
| Hvordan kan jeg? | powerboy | Pinnedyr | 46 | 10-12-2007 15:31 |
| Hvordan ta opp? | john | Taranteller | 12 | 25-07-2006 13:20 |