| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: oppi kaldeste nord
Alder: 25
|
Hei
Har annskaffet med 2 leos, og har noen spørsmål. Hva slags type kalsium pulver bruker dere i terra, ser dere har sånne skåler Og det virker som ene leos min ikke spiser, jeg har melormer inne hos de, sett den ene spise men ikke den andre!(venter på leveranse av sirriser fra dyre butikken) Vet de er aktive om kvelden, kan hende den spiser da! ser jo at det blir mindre melormer men siden jeg har begge sammen så vet jeg jo ikke hvem som spiser! Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Hvor lenge har du hatt dem? Bodde disse leosene sammen fra før?
Vi bruker Nekton MSA med mineraler og vit D3. Vi har litt i en skål og de forsyner seg når de vil.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: oppi kaldeste nord
|
Bare hatt de i 4 dager, jeg vet ikke om de bodde sammen da. ganske tvilsomt at de gjorde det. Var en kamerat av meg som kjøpte de med til meg i danmark fra en dyrebutikk der!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Det lønner seg å ha nye dyr i karantene, altså ikke sette sammen dyr du har skaffet deg sammen med andre, selv om begge dyr er nye. På den måten, hvis det ene dyret er sykt, unngår du smitte det andre eller de andre dyrene. Det er også lettere å kontrollere hvor mye hver av gekkoene spiser. Men, men ... husk til neste gang.
![]() Hvis du har hatt dem bare noen få dager, er det normalt at de ikke spiser som de skal ennå. Det tar litt tid før de venner seg til det nye stedet. Hvilket kjønn er det på leosene? Hvor gamle er de? Husk at du ikke kan ha to voksne hanner i samme terra. I hvilken form er de? Du må passe på at de har riktig temperatur, ellers spiser de ikke eller de kan bli syke. (De trenger varmen på "bakken" for å fordøye maten). Fint hvis du kan vise noen bilder av leosene og også av terraet. ![]() Har du spørsmål, så er det bare å spørre.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
Min Leos (Morrison) har aldri trengt noen egen skål med vitaminer i terra. Men jeg regner med det er forskjellig fra leos til leos. Jeg forsøkte å gjøre dette i begynnelsen, men han ville ikke ha. Han er en sta liten røver
Jeg bader sirissene i kalsiumpulver hver gang jeg mater han, så han får kansje nok av det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har en skål med kalk i tilfelle de vil ha, vil de ikke ha, så er det greit. Leosene mine spiser litt uregelmessig i perioder, derfor har de kalk inne i terra bestandig.
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
|
Sitat:
Mine kan også spise uregelmessig til tider, men de har alltid mulighet til å få i seg kalk.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Vanlig dyrebutikk. Jeg bor i Oslo, så såpass vanlige ting er lett å finne.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Siriss-spørsmål......maaange spørsmål... | Elvis | Taranteller | 17 | 03-02-2010 18:23 |
| Spørsmål angående min Leos! | Mondo | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 25 | 21-03-2009 17:00 |
| Min leos | Husedderkoppen | Mine Herptiler | 16 | 02-01-2009 14:54 |
| spørsmål ang å lage leos terrarium | MathisBorgen | Prosjektplaner | 7 | 15-10-2008 19:53 |
| leos | tine | Agamer | 8 | 09-05-2008 09:26 |