| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Sukk!
Mine to søte solstråler, leopardgekkoene Lenore og Leonid, har et stormfult samliv. Originalt kjøpte jeg Lenore, hun er nå 10 mnd gammel, så nå er hun voksen. Så skaffet jeg meg en nydelig liten hann, som nå er 7 mnd. De ca to siste månedene har Leonid vist en påtagelig interesse for Lenore, så stor at Lenore la 2 egg her om dagen. Jeg regnet ikke med at Leonid ville bli voksen bare 5 mnd gammel. Problemet er ikke at Lenore legger egg (man kan bare la være å klekke dem), men hun ser ut til å begynne å bli inmari lei Leonid og hans libido. Han har en seksualdrift som en overspent 15-åring med for mange hormoner og hun har begynt å bite tilbake. Resultatet er en god del slåssing og ståhei, men heldigvis ikke noe blod så langt. Jeg vil gjøre noe før blodet begynner å renne. Vi har de to i et 90 x 45 x 60 Exo Terra med ny hjemmemekka bakgrunn, så spørsmålet er: Hva kan vi gjøre for å løse problemet? Gorgonops (du må dø, Gorgo!) har foreslått følgende alternativer: - Finne et lite terrarie til den ene (vi har begrenset plass i leiligheten). - Gi bort den ene (over mitt kalde lik). - Kverke den ene (så han får skjelettet til jobben , drøm søtt!).Mine forslag er: - Forsøke å dele av terrariet i to like store deler. - Skaffe et nytt gigantisk Exo Terra til den ene. - Skaffe flere hunngekkoer, slik at hannen kan dele sin libido på flere. Dere som har erfaring, hva er best? Finnes det andre måter å løse problemet på?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Hmm, kjipt at det ikke funker bra, hva med å ha flere hunner inni der? Er jo stor nok plass.. Ellers kan du jo som tenkt dele terra i 2 med en glassplate, kansje med svart silikon eller papir på ene siden så man ikke ser igjennom.. Funker jo fint å dele det også da..
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Hahaha, som far, som sønn, ser jeg..
Jeg har alle gekkoene mine stort sett i egne boliger, så liknende problemer har jeg egentlig ikke kommet over og kan derfor ikke komme med stort annet tips. Dere kan jo gi ham et midlertidig terrarium til parringsessongen er forbi? Eller til han har blitt litt mer voksen og "stabil".
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Plutselig nå ikveld var det romantikk og søt musikk mellom dem. Han fikk det som han ville.
Kanskje overreagerte jeg litt, kanskje var hun motvillig fordi hun skulle legge egg. ![]() Jeg skal holde godt øye med dem. Jeg hadde tenkt å skaffe en eller 2 hunner til (avhengig av plass) men jeg har lyst på en Mac super snow, ikke så lett å finne.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Ja altså, de ordner jo som regel opp selv..
Er jo ingen tvil om det. Og vi jenter må jo få lov til å si ifra når nok er nok... ^_____^
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva skal jeg gjøre?!? | Adriano | Småprat | 26 | 01-06-2009 10:35 |
| Hva skal jeg gjøre? | reibrus | Slanger, øgler og skilpadder | 11 | 05-02-2009 10:14 |
| Farger på gekkoene mine? | Ravn | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 37 | 22-11-2008 13:30 |
| Hva skal jeg gjøre? | skilpadda | Skilpadder | 7 | 02-05-2008 12:35 |
| Hva skal man gjøre.. | Adriano | Lover og regler | 16 | 19-09-2007 17:36 |