| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Hva kan være grunnen?
![]() Jeg gav han en siriss i natt, rundt kl 2, og nå klokken 11 hadde den kommet opp igjen! Har hørt det kan være av stress, men jeg føler ikke at han er stressa i det hele tatt. Virker som han trives godt egentlig. Andre faktorer som kan spille inn? Kan det ha vært noe feil med sirissen? Sirissene står på flisgulv med varmekabler. Og det har såvidt blitt litt mugg på en eplebit(selv om den ble lagt inn kvelden før). Kan det være en årsak? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Gal temperatur i terrariet bruker å være en vanlig årsak til oppkast. Med andre ord; sjekk tempen for å se om den har det for kaldt.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
30,3 grader er det nå iallefall. Bør jeg øke?
Må legge til at terraet har vært nede på 29,5 grader på det kaldeste. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
|
Sitat:
Når så du sist avføring etter leosen? Må også legge til at hvis eplebiten din muggler over natta må du få bedre lufting i siriss boksen din. Vask boksen godt og få flere hull i den. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Tempraturen måles ved bakken. Kan jeg på noe vis måle den bedre?
Siste avføring var i går ettermiddag, mot kvelden. Det med eplet er veldig rart, har alltid hatt eple før, og boksen står på samme sted med samme tempratur, og da har jeg aldri funet noe råtent. Har god lufting, både på sidene og toppen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Har terrariet forskjellige tempratursoner? Så gekkoen kan termoregulere skikkelig?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
|
Jeg tenkte først for lav temp, men 30 grader skal duge helt fint.
Spurte om avføring fordi jeg tenkte han var overfylt. Sitter med en tanke om at sirssen kunne vært for stor, det kan i enkelte tilfeller føre til at den blir kastet opp igjen. Vet iallefall at folk har opplevd dette med melormer o.l Utover det vet jeg ikke helt. Men hvis han er frisk og rask på alle måter vile jeg personlig venta enda et døgn og latt han bæsje en gang til også foret igjen. Kommer det ikke noe bæsj så for likevell, helst ikke med de største sirissene du har. Hvordan forer du han foresten? hver dag, eller annen hver? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Eksakt tempratur er
varm: 32,5 kald: 29,4 Er ikke det ganske grei tempratur? Har nå vasket terraet og tatt en sjekk på dyret. Tok noen bilde rjeg har størsmål til. ![]() Hele dyret ![]() Normalt med slik utposning? ![]() Normalt å være så skrukkete? ![]() I hula der han lå fant jeg noe rart.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Sikkert ikke problemet, men syntes han så nok så tynn ut, og ganske så tynn hale også..
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Søte søte Mack Super Snow Jenta mi :) | leo77 | Mine Herptiler | 14 | 22-03-2009 21:07 |
| Fange maten selv? | Rawhin | Taranteller | 4 | 22-02-2009 21:06 |
| Mine to søte små | toroddandre | Skilpadder | 6 | 10-09-2008 11:38 |
| Noen av mine søte :) | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 17 | 07-08-2007 17:32 | |
| Holde maten :P | Miroxx | Taranteller | 7 | 28-01-2007 13:18 |