| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 27
|
Jeg har lest en del gjennom nybegynner delen. En leo gekko kunne jeg absolutt tenkt meg
![]() Leste en plass at man gjerne kan lage en slags mini "fossefall" i terrariet.. Har sett slikt på youtube, er utrolig mye fint man kan få til med litt kreativitet. Men er dette bra for gekkoen? har sett alt fra regnsystemer, til tåkeaktige vann-effekter.. men leo gekkoen er da et ørken dyr? Skulle gjerne funnet en guide på hvordan man får til en foss som går ned til et lite badevann, og som deretter går videre (sirkulerer). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
leopard gekkoer har ingen behov for fossefall. En vannskål funker helt fint, samt mye mindre arbeid i å holde sterilt og rent.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Med tanke på at Leosen er et ørkendyr, så skal den egentlig ikke ha mye fukt. Egen liten fuktboks er mer enn nok (1 liters isboks, med fuktig vermeculite) da har den en mulighet til å velge selv hvor fuktig det skal være.
Jeg skal ikke si noe for sikkert, men har lest og blitt fortalt at for mye fuktighet er ikke bra for luftveiene til leosen (som sagt bare fått hørt og lest det noen steder) Ellers så står det masse fin fakta her på RF.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kjendis+herptiler? | Janka | Småprat | 2 | 21-03-2008 08:27 |
| herptiler?? | duefjes | Reptiler | 3 | 05-08-2007 10:19 |