| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Hællæ
Har en kort periode nå oppdaget små hvite innsekter som kryper rundt på papiret inn hos leosen.. Holder et helt sterilt oppsett, med papir som substrat(byttes så fort det er "møkkete"), halv kokosnøtt, fuktbox med torv og en korkbarkbit samt vannskål.. Så siden det er så sterilt lurer jeg virkelig på hvorfor disse innsektene kommer.. Har ikke sett dem på selve leosen, og har bare sett 1 og 1 innsekt, selvom jeg bytter papiret.. Etter hva jeg har sett midd hos keiserene mine, er disse ganske like, dog mindre og hvite.. Er god ventilasjon i boxen også, men så lennge de er hvite så er det kansje ikke noe problem, eller? takk for svar på forhånd!
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Har du en midd så er det stor sjanse for at du har flere, evt at det ligger egg et eller annet sted.. hadde jeg vært deg ville jeg sterilisert hele greien, dvs vasket ned terrariets eller boksen du har dem i og varmebehandlet det resterende delene som korkbarkbiten din og kokosnøtten og skiftet ut torven..
Midd er noe dritt så det er bedre å være på den sikre siden.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Denne burde du å få fjerna fort i hvertfall da,det er er jo middens kose sted nr 1.
Har selv aldri hatt dette prob med mine leoser/dyr men du sier jo at du har sett midd hos keiserene dine,så da snakker vi jo om at disse sansyneligvis har forflyttet seg på et eller annet vis. Vask leo terra ditt grundig+lag en ny fuktboks å vær flink med håndvask etter at du har holdt på med keiserene dine. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Done.. Bruker hammarplast box, har vaska den nøye, har vaska korkbarkbiten og kokosnøtta, for så i microen(vet ikke om dette var noe lurt, jævlig lukta det ihvertfall) og så vaska dem på nytt, vannskål vaska.. Men problemet er at jeg ikke har noe som helst annet å bruke til fuktbox, har lett huset rundt i dag, og finner ikke noe særlig, fuktboxen jeg hadde kan jeg heller ikke varmebehandle da den er av plast.. Håper jeg er kvitt jævlene nå!
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Du kan bruke vanlig toalettpapir i fuktboksen også, dog det må du fukte mye oftere da det blir fort tørt. Ellers anbefaler jeg vermeculite eller perlite - tassen er stor nok for det nå.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
oFant en ny box, heldigvis.. Har torv i den og, dog rett fra posen, så håper på at er kvitt midden. Får uansett terra til han i hus relativt fort.. Er det ikke mulig for leosen å slikke til seg en bit vermeculite da? Svelger hun den da, så kan vel det fint bli forstoppelse?
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til "Midd - Div fakta - Hvordan bli kvitt midd" | E.Spider | Kommentarer til faktaarkene | 8 | 10-08-2010 23:54 |
| Midd - Div fakta - Hvordan bli kvitt midd. | Eggy | Generell Info om herptiler og Virvelløse dyr | 0 | 17-02-2009 20:42 |
| Midd... | Lailande | Andre virvelløse dyr | 3 | 17-12-2008 17:12 |
| Midd? | Ada93 | Taranteller | 5 | 05-10-2008 11:03 |
| Midd:( | abarth | Taranteller | 3 | 16-05-2007 12:44 |