"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-03-2009, 16:25   #1
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
Meldinger: 196
Standard Salat/frukt til leos, dokumentasjon?

Leste på et dansk forum at de ga banan til leosen. Ofte når de var tom for siriss, slik at de ikke ble gående på tom mage

Linker
Gekkoforum.dk • Frugt? : Leopardgekkoer
Gekkoforum.dk • Leo er frugtspisende ? : Leopardgekkoer

Jeg kommer nok aldri til å fore med hverken salat eller banan, og sirisser er og forblir i min leos mage.

Men det jeg stusser på er at de tørr å prøve? Man har jo ingen garanti for at magen vil klare å bearbeide det? Såfremt man ikke har noe form for dokumentasjon, men det finner jeg ikke noe sted.

Hva tenker dere?

Har prøvd å søke her på forumet, men fant ikke noe av intresse..
mandarin er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-03-2009, 16:32   #2
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Mener bestemt at man skal holde dietten til dyret så nermt det naturlige som mulig..
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-03-2009, 16:52   #3
Reptilfreak

Gobblin sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 621
Standard

Skeptisk!

Det er mange dyr som mer enn gjerne spiser noe selv om det er helt unaturlig for dem. Og utfallet av det kan fort gå feile veien. Helt unødvendig og eksprimentere med slikt når det er dokumentert i øst og vest hva deres diett bør bestå av, som i leoens tilfelle er sprellende innsekter.
Gobblin er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-03-2009, 19:07   #4
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Veit om en episode der en leo eier ga leosen sin godis som f.eks sukkertøy å synes det var greit siden leosen spiste det :S
Kort stund etter så døde leosen
Har også hørt om en som ga leosen sin pannekaker.
Det er vårt ansvar å tenke på hva vi gir leosen vår,ikke tru at det er ok selom leosen spiser alt det den blir tilbudt.
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-03-2009, 19:27   #5
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av leo77 Vis post
Veit om en episode der en leo eier ga leosen sin godis som f.eks sukkertøy å synes det var greit siden leosen spiste det :S
Kort stund etter så døde leosen
Har også hørt om en som ga leosen sin pannekaker.
Det er vårt ansvar å tenke på hva vi gir leosen vår,ikke tru at det er ok selom leosen spiser alt det den blir tilbudt.
Blir litt som å gi bikkja sjokolade.. sjokoade inneholder et stoff som vil drepe hunden om den får for mye av det - men fytti katta så glad bikkjer flest er i sjokolade! (mine får ikke menneske-godteri, btw. )

Ettersom leopardgekkoer kommer fra steder hvor det ikke finnes frukt, så ville jeg heller ikke satset på å gi dem noe frukt.. Om man ikke har sirisser eller melorm for øyeblikket, så klarer leopardgekkoen å vente et par dager til neste måltid uten at det skal ende dramatisk.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 04-03-2009, 21:46   #6
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Standard

Trikset er vel å holde noenlunde orden på logistikken... Nermer det seg tomt for sirisser bestiller man inn nye i god tid før man er helt tom..
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-03-2009, 15:05   #7
Reptilfreak

Dufman sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østfold
Alder: 23
Meldinger: 53
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Trikset er vel å holde noenlunde orden på logistikken... Nermer det seg tomt for sirisser bestiller man inn nye i god tid før man er helt tom..
Dét avhenger av at butikken du bestiller fra faktisk får varer når de skal da.
Jeg står nok en gang uten sirisser jeg skulle fått på fredag.
Dufman er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-03-2009, 16:24   #8
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Standard

Bestiller du i god tid, la oss si to tre uker før du går tom så bør ikke det skje.. Kjøp store kvanta som en hel boks på 150 -200stk da har du sirisser en stund
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-03-2009, 16:45   #9
Reptilfreak

Soli sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
Meldinger: 387
Standard

Vi bestiller fra en som får varer fra imazo, og kan bestille senest tirsdager og få sirissene på torsdagen samme uka Men da kan vi ikke bestille 10 sirisser akkurat da, men er jo greit å kjøpe mange når man første skal ha uansett
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-03-2009, 17:16   #10
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 964
Standard

Enig med frosken. Ha kontroll på logistikken og bestill i god tid. Det er vårt ansvar at dyrene får mat - ikke dyrebutikkens.
Jeg bestilte ny forsyning med sirisser/gresshopper for 6 uker siden og må enda vente en uke før det kommer noe, ettersom butikken har glemt å bestille opp for 2 gang på rad. Men, det er ikke noe problem - har både kakerlakker, melorm og zophobas i massevis.
Trikset mitt er altså at jeg holder flere ulike typer fordyr. Om det går tomt for sirisser er jeg alltid sikker på å ha noe annet i bakhånd. I tillegg bruker jeg å bestille lenge før noe går tomt.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Min leos Husedderkoppen Mine Herptiler 16 02-01-2009 14:54
leos tine Agamer 8 09-05-2008 09:26
Bare et lite spørsmål om salat... troia Pinnedyr 9 21-01-2008 06:46
Salat myraas Fôrdyr 6 22-05-2005 22:14

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:11.