| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
Leosen min vil ikke ha mat og den blåser seg opp og stiller seg i angrepsposisjon hvis jeg prøver å nærme meg den.
Avføringen dens har vært helt normal, han bæsjet senest i dag. Hva bør jeg gjøre? Og hva kan være galt? Håper på positivt og raskt svar |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har kun en (en han)
Han pleier alltid å enten ligge i Hulen eller i fuktboksen. Men i det senere har jeg funnet han bak trestokken som er inne i terariet som pynt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Skriker/biter den når du tar hånden borti? Hvordan er halen, vifter den med halen som en katt?
Halevifting på leoser betyr at den er irritert, og vil trolig bite. Mer eller mindre den sin måte å si "ligg unna" på. ![]() Hvor mye håndterer du leosen din pr dag/uke? Om du håndterer den for mye, kanskje den bare prøver å fortelle deg at den vil ha fred. Har den alltid vært sånn?
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Den kryper mot nærmeste hjørne. Når jeg nærmer meg så blåser den seg opp, og den vifter litt med halen.
Han har aldri gjort dette før, jeg har den ute av terrariet 2-3 ganger i uken, og prøver å ikke håndtere den for mye. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
|
Nå gjør jeg noe som egentlig er litt teit, jeg kommer med et forslag i stedet for et konkret svar. Men det er fordi jeg lurer litt på dette selv
![]() Kan det ha noe med parringsessong å gjøre? blir gutta "vårkåte" og sinna i sessongen selv om det ikke er hunner i nærheten? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Jeg aner ikke, jeg har ikke hatt min øgle mere enn litt over 1 år.
Han har aldri oppført seg slik. Hva burde jeg da gjøre for at han skal føle seg best mulig? Bare holde meg unna? Jeg er jo redd for at det feiler den lille røveren noe |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Hm, jeg aner ikke om gekkoene blir hissigere ved parringsessongen.. kan ikke si jeg merker noen slik forandring hos mine.
Men jeg antar leopardgekkoer kan ha dårlige dager, de med. La ham være litt i fred noen dager og se om det bedrer seg?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Ingen forandring siden i går.
Han vandrer mellom hulen og en hul trestokk som jeg har inne i terrariet. Fuktboksen går han ikke inn i selv om han har pleid å ligge masse i den før. Han vil ikke ha mat da jeg prøver å gi han mat. Avføringen hans virker normal. Han bæsjet å tisset både i dag og i går. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
|
det er ikke hamskifte på gang da?
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Vannagam oppfører seg rart, hunne. | LitenMenLang | Agamer | 12 | 15-01-2008 19:29 |
| er ikke rart, det er som det er! | sirbjerke | Småprat | 17 | 07-10-2007 19:03 |
| RART!!!!!! | camo | Småprat | 26 | 07-02-2007 11:40 |
| rart insekt | randi85 | Knelere | 9 | 10-06-2006 16:24 |
| rart vetrinær tips mot treg mage | anarkist | Helse og sykdommer hos reptiler | 15 | 29-05-2006 12:55 |