| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Hordaland
|
Hei.
Er det noen som har noen tanker rundt dette? Er det noen fordeler ved å avlive først? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Neida, det er jo igrunnen ikke noe poeng. Men jeg er usikker på om de vil ta noe som ikke beveger seg... Kan jo godt la vær å fore med mus i det hele tatt, men jeg vil gjerne prøve å gi dem noe variasjon. I tillegg er det noe forskjell på å fore en leo med en dagsgammel mus, og en KP med en voksen.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Har foret med levende pinkis 1 gang å synes ikke at det var noe særlig å høre pinkisen skrike :/ (dama trua med å drepe meg hvist jeg gjorde det flere ganger
)(døde)Pinkiser forer jeg som regel med i ny å ne til leo hunner under egg sessongen. Men det kan fores til ikke gravide hunner+hanner også da,men det skal ikke gies ofte. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Nå skal ikke leoser ha pinkies så ofte, og når man først bestemmer seg for å gi en, så er det best dødt. Hvorfor? Vel, ville du likt å bli spist levende? Hvorfor gi levende når du kan gi dødt, spesielt når det er snakk om dyr som kanskje ikke engang dør når de blir spist, men blir slukt levende. Syns sånt er helt forferdelig, jeg. :s
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Arguementet for å gi dem levende er at de nekter å ta døde pinkies. Alternativet til å gi levende er å ikke gi i det hele tatt. Jeg for min del har ingen etiske betenkeligheter med det, men har full forståelse for at andre har det. Spørmålet for min del er om leosen vil kunne ta skade av det.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Forskjellen er at 1 dag gammel musunge ikke kan forsvare seg. 1 voksen mus kan gjøre noe forbanna mye skade på slangen mens den sakte blir kvalt.
Jeg har foret to ganger med pinkies til mine leoser, og de stusset lenge over om de turte å ta den døde ekle nakne tingen.. Sikker på at du har prøvd godt nok med dødt? Hva med å fore med zophobas istedenfor hvis du vil fete gekkoen opp litt?
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mine Leoser! | Nero | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 8 | 20-01-2008 17:46 |
| Sagflis til leoser | Lillian | Gekkoer | 10 | 12-12-2007 22:07 |
| varme til Leoser? | leogecko | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 13 | 01-08-2007 08:00 |
| Mating av leoser! | cobra_kai | Gekkoer | 5 | 05-03-2007 15:39 |
| kammerat med leoser | mr-repti | Gekkoer | 73 | 13-01-2007 20:06 |