| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
|
fant denne siden: Øgler vi holder nu
hvor det står om en del underarter av leopardgekkoer. stemmer det at det er mange underarter, eller har man forenklet det og blandet underartene? eller er Eublepharis macularius en av underartene? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
tenker du på morpher?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
nope. sjekk linken så skjønner du.......
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
ah, jeg fikk ikke med meg at det er link.
Nei da vet jeg ikke du. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Let me google that for you
E. m. afghanicus (Börner 1976), E. m. fasciolatus (Günther 1864),E. m. montanus (Börner 1976),and E. m. smithi (Börner 1981).
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
hvordan fungerer dette i praksis i hobbyen, er det noen som skiller mellom de forskjellige her til lands? eller er det kanskje så små forskjeller at det ikke er noe man tar hensyn til?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Joa helt rett det
![]() Det finnes flere underarter av leoser ![]() Link her : Afghan Geckos The Learning Center - Leopard Gecko Morphs Gekkogalaksen holder 2 av dem. Rull ned på siden ![]() Gekkogalaksen |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Jeg tipper at folk her til lands driter glatt i hvilken underart de har. Folk er mer opptatt av morpher med rare farger. Det er i alle fall trenden "ute i verden", med det resultat at tamdyr er ubrukelige som "genbank" for truede arter.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
hehe godt poeng G. finns det en underart som majoriteten av selskapsdyrene tilhører?
jeg er ikke personlig no særlig fan av det morph-jaget. avle far og datter osv.?? hehe nei.. Sist endret av unsafe; 01-02-2009 kl 19:22. Begrunnelse: skrivefeil og dårlig oppsett |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Jeg synes i bunn og grunn villfargede er de fineste selv.
Jeg vil tro E. macularius macularius er den som har gitt det største bidraget til dagens tamme gekkoblanding.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Leopardgekko Krise!!! | Ravn | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 6 | 18-11-2008 13:55 |
| Klekker til leopardgekko egg | CamStatic | Gekkoer | 5 | 21-04-2008 18:24 |
| Leopardgekko | BlueMoon | Gekkoer | 29 | 20-09-2006 15:09 |
| leopardgekko og fargemønster | abj79 | Gekkoer | 4 | 21-08-2005 21:17 |