| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2006
Sted: verdalen
|
hei,, jeg har et problem med mine leoser.
probleme er at disse går ikke sammen lenger, før gikk det helt fint åsså plutselig begynte den ene å angripe den andre,, tipper at de ikke er en slags form foro parring,, men er ingen ekspert. det er snakk om en hun og en hann som jeg har hatt disse snart i 2 år. noen tips va jeg kan/bør gjøre? takker for alle svar!! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Degerfors, Sverige
Alder: 43
|
Är du säker på att det inte är två hanner?
jag måste också tillägga att även en honor och hannar kan börja slåss på riktigt. jag länkar till en väns videofilm där en hane angriper en hona. Mycket star film och jag varnar känsliga tittare! Läs hennes post här, rulla ner en bit i bloggen så kommer videofilmen och bilderna: Geckoforum :: Logga in jag föreslår att du tar i sär dem om de verkar bråka på riktigt. Det kan sluta olyckligt om du inte är hemma.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Jeg vil si at det høres ut som at hannen vil ha seg litt av hunnen
![]() Det er jo årstiden nå ![]() De fleste av mine hann leoser/fattails har gitt beskjed til hunnene nå"Let the game begin". Sånne episoder som du forklarer her "kan" oppstå desverre :/ Selv har jeg bare opplevd dette max 2-3 ganger med mine hanner. Dette oppstår som regel da hunnen ikke vil ha noe med hannen å gjøre(vil vel spare seg til seinere da vel ) På bildet under her så hadde hannen bitt seg fast å nektet å slippe ![]() ![]() Her er også en stakkars hunn som har fått litt "juling" fra en over ivrig mr.kåtulf. ![]() Jeg har også vært borti ett par som hadde bodd sammen i ca 6 år,der plutselig hannen følte for å voldta stakkars jenta. Dette her må man desverre regne med at kan skje hvist man setter i sammen 1.1 i samma terra. Pleier selv å infomere mine kjøpere om dette,å hvist dem ikke er ute etter å avle så er heller 2 hunner bedre enn 1 hann & 1 hunn i et terra. Men blir det for ille Odde,så får du skille dem. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2006
Sted: verdalen
|
Sitat:
har fått egg 4-5 ganger men har aldri lyktes desverre:\ men er d mulig at han påfører henne så store skader at de er dødelige? |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Våre Leopard gekkoer | CamStatic | Mine Herptiler | 15 | 04-01-2009 12:28 |
| Øgler Er Leopard Gekkoer dyre i matveien? | parahybana_freak | Slanger, øgler og skilpadder | 7 | 03-11-2008 16:46 |
| Leopard gekkoer + andre øgler? | carmen | Lover og regler | 6 | 23-02-2008 21:37 |
| Leopard Gecko som ikke spiser.. | Hanne86 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 3 | 14-12-2005 18:52 |
| Holde gekkoer sammen | Leo_gecko | Gekkoer | 2 | 18-08-2004 15:40 |