| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
Begynner å lure på om leosen min Spot begynner å bli litt i det tykkeste laget?
![]() Hun er ca. 2 år gammel, og ble veid idag og veier 71 gr (sist veiing ble tatt 23.november og da var hun 58 gr). Jeg synes hun ser så voldsomt rund ut... Legger ved noen bilder av henne som er tatt de siste dagene. Halen skal jo være tykk og god så den er jo grei, men det er liksom magen som ser så trillrund ut ![]() ![]() ![]() ![]() Er nok ikke det letteste å se ut fra bilder derfor la jeg ved et par. Noen som vett om hun begynner å bli litt for tykk eller? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
oi, se på den magan!
![]() hun er ikke gravid da? gravide gekkoer pleier å se sånn ut.
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men ja, hadde det vært en hanne i det buret så hadde jeg uten tvil trodd hun var gravid. Hun har en ganske god, rund mage. Så begynner å lure på om hun må på en liten diett så hun ikke triller rundt inni der til slutt ![]() Mater henne hver andre dag, og da får hun spise det hun vil. Som regel går det ned alt mellom 3-6 store sirisser. (Hvis jeg gir henne medium sirisser spiser hun 4-8) |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Degerfors, Sverige
Alder: 43
|
Hur länge har du haft henne? De kan lagra sperma. men de kan också ovulera utan att någonsin ha träffat en hane. jag tycker jag anar konturen av ägg på sidan
verkligen tjock!
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Så kan hende hun bærer på egg altså? Men kan jeg finne ut selv om det er egg hun bærer på noen måte? Hun er jo skikkelig rund rundt magepartiet så noe må det jo være.
Sist endret av Soli; 24-01-2009 kl 17:59. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Degerfors, Sverige
Alder: 43
|
Leopardgeckos ska egentligen behålla alla sina ägganlag tills de möter en hane. När de väl har börjat ovulera så fortsätter de varje vår oavsett om de träffar en hane. Jag har dock märkt att även unga honor som aldrig har träffat en hane har ovulerat när de känner dofterna och hör parande leosar runt sig i rummet.
Du kommer nog snart hitta ett par vita ägg i fuktlådan hos henne ![]() Kanske vore idé att köpa henne en hane? -L
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Kan være hun er gravid.
Den ene jente-leosen min veier 86 gram Men den er jeg sikker på er gravidBurde kanskje som Lottiz sier, låne/skaffe deg en hann? Morsom det
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Får håpe alt går bra vertfall Men ja, jeg har tenkt på å kjøpe en hanne til henne etter hvert, og ei hunne eller to til kunne jeg også tenkt meg. Så jeg får vel snart starte og kikke etter noen nye leoser
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
spennende, men var ikke forberedt på dette her da hun har gått alene mens jeg har hatt henne
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Min leos | Husedderkoppen | Mine Herptiler | 16 | 02-01-2009 14:54 |
| litt tykk leopard gekko | Kris10an94 | Filmsnutter | 3 | 22-05-2008 06:20 |
| leos | tine | Agamer | 8 | 09-05-2008 09:26 |
| Ny leos! | Ragz | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 4 | 26-08-2007 19:09 |
| leos | haplopelma_freak | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 4 | 06-08-2007 11:03 |