"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-12-2008, 18:07   #1
Reptilfreak

princess whatevva sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: I nærheten av Drammen.
Alder: 28
Meldinger: 7
Standard Hjelp! Nusse har rømt!

Har to spørsmål. Idag oppdaget vi at terrariedøra sto litt på gløtt, og leosen var ikke der. Første ting: kan katta ha tatt henne? Og spist henne helt opp? Er ingen tegn til at hun er spist, dvs ingen hale, blod, har ikke hørt at katta har rast. Hun har forsåvidt også vært redd for Nusse når vi har hatt henne ute, men katta er tøff i trynet når hun er i buret.
Andre ting: Hvor er de mest naturlige stedene hun kan hjemme seg? Iblant masse rot? Varme rom? Og hvor langt klarer hun å komme seg opp. Har en del høye dørkarmer som jeg egentlig ikke tror hun kommer over. ÅÅÅÅH altså! Er et mareritt å skulle begynne å finne henne. Er jo ikke akkurt direkte lett å se heller!

Ja, og hvor lenge kan de evt overleve i et "vanlig varmt" norsk hjem uten særlig mye varme i gulvene?
princess whatevva er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 18:12   #2
Reptilfreak

Ravn sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
Meldinger: 157
Standard

sjekk under alt som er, de kan komme seg inn i de trangeste plasser, mest sannsynlig noe som er langs med veggen, den vil nok ikke klatre opp noe sted når den er stresset i et nytt miljø
Ravn er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 18:14   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

Leopardgekko?
Våres stikker også av, av og til.. og har alltid funnet dem igjen. =)
Sjekk varme, TRANGE steder.. bak komoder.. under teppet.. vær forsiktig med hva dere flytter på.. sjekk rundt PCen.. lykke til med leteaksjonen. =P
Av egen erfaring så vandrer de sjeldent langt fra der de stakk av fra, så let først overalt i området rundt der terrariet står. Våres har aldri vært lengre enn 1 meter unna.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 19:29   #4
Reptilfreak

Standard

takk for svar... har foreløpig endevendt stua. Eneste plassen jeg ikke får sett er inni og under pianoet, som veier ett tonn og så er plata skrudd fast kan hun evt ha gått så langt som uti gangen (5 meter unna) og gjemt seg blant alle skoene? Har ikke så altfor mange gjemmesteder syns jeg.

men er det noen som vet om katter spiser gekkoer? ååååh er så trist altså... vil ha lille Nusse på plass i buret sitt
Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 19:43   #5
Reptilfreak

Standard

JAAAA! Hun hadde lagt sin elsk på rollerbladesa mine nå er hun på plass i buret sitt og har fått husarrest. Og katten skal få fisk, siden hun har blitt beskyldt for mye stygt i dag
Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 19:43   #6
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

GRATTIS
Sikre terra bedre nå da
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 19:46   #7
Reptilfreak

Dendroaspis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 809
Standard

Dessverre må jeg svare ja, katter spiser eller i det minste pleier å drepe nesten alt som rører seg, er lite nok og ikke spiser katta først. Sånn er katter, det er deres natur. Jeg hadde flyttet kattepusen ut av huset til jeg fant Nusse, hvis det er mulig.

Kjempelykke til, jeg håper du finner Nusse i god behold. Krysser fingre og tær.
Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 19:48   #8
Reptilfreak

Dendroaspis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 809
Standard

Åh! Nusse dukket opp mens jeg skrev innlegget mitt. Gratulerer, det var en lettelse for oss også!
Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 20:14   #9
Reptilfreak

Nikazo sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 541
Blog Entries: 2
Standard

kjempe bra at du fant henne! alltids kjipt når dyr finner på og stikke av..
Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 20:29   #10
Reptilfreak

Miroxx sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
Meldinger: 2,853
Standard

Flott dere fant henne
Men, hvis hun stikker av igjen, kast ut katta til dere finner henne igjen!
Miroxx er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kongepyton Rømt kongepyton! Hjelp! findus Boa og pyton 25 17-11-2008 09:33
Skink Skinken min har rømt azzkill Andre øgler 9 30-11-2007 07:38
mesobuthus martensiiene har rømt!!!! parahybana_freak Skorpioner 16 29-04-2007 17:54
Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! Chibi Snoker 12 15-03-2007 00:30
Kobra Rømt!! Tarantula Småprat 28 18-04-2006 04:33

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:57.