| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Hordaland
|
Hei. Da har mine leoser nådd tre månders alder, og jeg er stygt redd for at jeg har tre hanner. Noen som kan bekrefte eller avkrefte ut fra disse bildene?
1; ![]() ![]() 2; ![]() ![]() 3; ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Ser nok ut som 3 hanner ja.
![]() alle har den streken med porer. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Alder: 24
|
japp, tre gutter, garantert!
Jenter har trekanten med lukkede porer, hanner har åpne porer. Samt man ser to klumper ved kloakken, denne har ikke hunner.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Hvor lang tid tar det før de dreper hverandre nå da? Og hvor mye bør jeg kunne forvente av selgeren i forhold til å bytte mot hunner? De er kjøpt som 1.2.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Så det å kjøpe en 1.2 trio er igrunn litt teit, ettersom man ikke alltid er garantert om det blir gutter på hanntemp, eller jenter på hunntemp. Dette er, med andre ord, sånt du burde regnet med.MEN - du kan jo alltids spørre selger. Hvor unge var de når du kjøpte dem? Hvilken temperaturer har oppdretteren klekket dem på? Jeg husker ikke i hode når de blir kjønnsmodne/hissige mot andre hanner, men tror dette var rundt 6-8 måneders alderen? Uansett så burde du skille dem asap.
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Hva temp han hadde i klekkeren aner jeg ikke, men de ble kjøpt når de var ca 2 månder.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Sikkert en helt ærlig feil som har skjedd. Eneste som er surt, er jo du som sitter igjen med 3 hanner, og kanskje bare ett terrarium? =)
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Jada, det er en helt ærlig sak å bomme. Er ikke sur eller noe sånt på selgeren, men som du påpeker så har jeg et problem. Det kan jo være han er villig til og har mulighet til å bytte tilbake med meg, men det er jo slett ikke sikkert. Terarier har jeg i fleng, men jeg hadde liksom ikke tenkt å ha tre terarier med en leo i hvert.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Litt avsporing, men: Er det slik at leopardgekkoer ikke kan gå flere hanner sammen, ikke engang om det ikke er hunner i nærheten? Er de automatisk aggresive? Er de ellers terretoriale?
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mine Leoser! | Nero | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 8 | 20-01-2008 17:46 |
| popa spurca kjøn?? | duefjes | Knelere | 1 | 12-12-2007 21:23 |
| varme til Leoser? | leogecko | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 13 | 01-08-2007 08:00 |
| Mating av leoser! | cobra_kai | Gekkoer | 5 | 05-03-2007 15:39 |
| kammerat med leoser | mr-repti | Gekkoer | 73 | 13-01-2007 20:06 |