"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 05-12-2008, 13:58   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Hordaland
Meldinger: 88
Standard Hjelp til kjøn på leoser

Hei. Da har mine leoser nådd tre månders alder, og jeg er stygt redd for at jeg har tre hanner. Noen som kan bekrefte eller avkrefte ut fra disse bildene?

1;

2;

3;

Torsteindale er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-12-2008, 14:02   #2
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Ser nok ut som 3 hanner ja.
alle har den streken med porer.
norway er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-12-2008, 14:19   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

japp, tre gutter, garantert!

Jenter har trekanten med lukkede porer, hanner har åpne porer. Samt man ser to klumper ved kloakken, denne har ikke hunner.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 05-12-2008, 14:22   #4
Reptilfreak

Standard

Hvor lang tid tar det før de dreper hverandre nå da? Og hvor mye bør jeg kunne forvente av selgeren i forhold til å bytte mot hunner? De er kjøpt som 1.2.
Torsteindale er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-12-2008, 14:27   #5
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Torsteindale Vis post
Hvor lang tid tar det før de dreper hverandre nå da? Og hvor mye bør jeg kunne forvente av selgeren i forhold til å bytte mot hunner? De er kjøpt som 1.2.
det å se kjønn på leoser ved så ung alder, kan ofte være problematisk.. og de alle kan se ut som jenter de første månedene.
Så det å kjøpe en 1.2 trio er igrunn litt teit, ettersom man ikke alltid er garantert om det blir gutter på hanntemp, eller jenter på hunntemp. Dette er, med andre ord, sånt du burde regnet med.

MEN - du kan jo alltids spørre selger. Hvor unge var de når du kjøpte dem? Hvilken temperaturer har oppdretteren klekket dem på?

Jeg husker ikke i hode når de blir kjønnsmodne/hissige mot andre hanner, men tror dette var rundt 6-8 måneders alderen?
Uansett så burde du skille dem asap.

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 05-12-2008, 14:33   #6
Reptilfreak

Standard

Hva temp han hadde i klekkeren aner jeg ikke, men de ble kjøpt når de var ca 2 månder.
Torsteindale er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-12-2008, 14:39   #7
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Torsteindale Vis post
Hva temp han hadde i klekkeren aner jeg ikke, men de ble kjøpt når de var ca 2 månder.
Hm, jaja. Er fremdeles litt ungt, og jeg selv har litt problemer med å kjønnsbestemme mine da de var 2 måneder gamle.(antar det er sånt man blir flinkere på med flere år i ryggen som oppdretter)
Sikkert en helt ærlig feil som har skjedd.

Eneste som er surt, er jo du som sitter igjen med 3 hanner, og kanskje bare ett terrarium? =)

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 05-12-2008, 14:42   #8
Reptilfreak

Standard

Jada, det er en helt ærlig sak å bomme. Er ikke sur eller noe sånt på selgeren, men som du påpeker så har jeg et problem. Det kan jo være han er villig til og har mulighet til å bytte tilbake med meg, men det er jo slett ikke sikkert. Terarier har jeg i fleng, men jeg hadde liksom ikke tenkt å ha tre terarier med en leo i hvert.
Torsteindale er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-12-2008, 16:21   #9
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Litt avsporing, men: Er det slik at leopardgekkoer ikke kan gå flere hanner sammen, ikke engang om det ikke er hunner i nærheten? Er de automatisk aggresive? Er de ellers terretoriale?

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-12-2008, 16:39   #10
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Viridovipera Vis post
Litt avsporing, men: Er det slik at leopardgekkoer ikke kan gå flere hanner sammen, ikke engang om det ikke er hunner i nærheten? Er de automatisk aggresive? Er de ellers terretoriale?
territoriale, ja. Med fler hunner i området ville vel også gjort saken mye verre.

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Mine Leoser! Nero Leopardgekkoer og andre Eublepharis 8 20-01-2008 17:46
popa spurca kjøn?? duefjes Knelere 1 12-12-2007 21:23
varme til Leoser? leogecko Leopardgekkoer og andre Eublepharis 13 01-08-2007 08:00
Mating av leoser! cobra_kai Gekkoer 5 05-03-2007 15:39
kammerat med leoser mr-repti Gekkoer 73 13-01-2007 20:06

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:57.