"

Reptilfreaks.no > Reptil og leddyrfakta > Kommentarer til faktaarkene Kommentarer til "Voksmøllarver – hold og oppdrett"

Kommentarer til faktaarkene Kommentarer til faktaarkene legges her.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09-01-2010, 00:38   #21
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Ålesund
Alder: 37
Meldinger: 5
Standard

Hm.. slik sprutfanger, er det finmasket nok? Har en på kjøkkenet som er kjøpt på clas, kansje i største lage hulla der. Men, små larver kryper vel bare bort å tørker inn... har ingen næringsmiddel der hvor jeg holder fordyrene. larvene brukte 3 dager på å tygge seg ut gjennom myggnettingen jeg hadde teipet fast! Fan 2 voksne larver i gang med å forpuppe seg i et handkle som låg rundt glass vasen.
JeGeir er offline   Svar med sitat
Gammel 01-04-2010, 23:39   #22
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 30
Meldinger: 2,292
Standard

Jeg tenkte å bruke litt møll som snacks til geckoene mine. Siden jeg kun er ute etter møllen, men ikke tenker å avle, er det noen måte jeg kan minimere egg-leggningen - Noen som har hat oppsett med møll, som ikke har forplantet seg videre? Og vil larvene forpuppe seg om de kun holdes ved normal romtemperatur (18-23ish grader)?

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline   Svar med sitat
Gammel 16-08-2010, 04:00   #23
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2009
Alder: 25
Meldinger: 1
Question kjøp av mat til baby gecko

vet noen av dere om en kjede i nærheten av sandvika som selger vokslarver? kan godt dra til oslo for den saks skyld, men jeg fikk ikke tak i annet en zophobis eller noe i den duren. den typen larve er jo grei, men ikke når geckoen er baby og er ca 3,5 cm lang -.- har prøvd å mate den med både sirris og sånn larve, men uten hell, tror jeg. kan godt hende at den har spist litt, men jeg vil helst være på den sikre siden. er det noe annen jeg kan fore den med når den er så liten? fant forresten innlegget veldig interesangt.
galdrix er offline   Svar med sitat
Gammel 21-06-2011, 15:05   #24
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Meldinger: 447
Standard

Ser det er lenge siden det har vært noe aktivitet her.

Men fikk voksmøll i dag. En var allerede blitt til møll, og de andre ligger inni masse spinn, ser ut som de har puppet seg. Kan jeg starte kulturen på samme måte som beskrevet i faktabladet likevel?

(Endelig et fordyr jeg ikke syns er noe ekkelt i det hele tatt, hurra!) :p
ville er offline   Svar med sitat
Gammel 17-08-2011, 14:37   #25
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Meldinger: 447
Standard

Om noen ser dette.

Når man skal sette dem i kjøleskapet. Skal det være luftehull i boksen da? Eller tett boks?
ville er offline   Svar med sitat
Svar

Emner
kommentarer, til

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kommentarer til "Grammostola Pulchra" duefjes Kommentarer til faktaarkene 3 28-07-2008 12:31
Voksmøllarver – hold og oppdrett nika86 Fôrdyr - Hva mater vi med 0 09-07-2008 22:53
Kommentarer til "Leopard Gecko - nybegynner guide" Thor Håkonsen Kommentarer til faktaarkene 12 02-05-2008 04:40
Kommentarer til "VIETNAMESISK PINNE, Medauroidea Extradentata " szorza Kommentarer til faktaarkene 0 16-04-2008 20:47
kommentarer til undersøkelse "forer du slangen din med dødt eller levende" Miroxx Snoker 33 22-01-2008 13:58

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:42.