| Kommentarer til faktaarkene Kommentarer til faktaarkene legges her. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: hjemme
Alder: 29
|
synest det står litt lite der inne om dagsrytme, menge mat/hvor mange ganger pr uke/dag, fisker som går sammen med skilpadden rødøret terrapin, om man kan ta den ut? sette den på gulv/kose med...
ja kommer ikkje på fleire ting nå men det mangler på fakta arket jeg såg.... var bare veldig klart om bygging og om kor ulovelig det er...
"Emma" Sist endret av Jabbe; 20-11-2008 kl 14:02. Begrunnelse: Endret tittel til noe mer passende |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
såvidt jeg husker skal ikke den klasifiseres som sumpskilpadde, det er en ferskvanns. behøver mer vann enn sumpskilder som boxturtel osv. er en stund siden jeg hadde en, 6 år siden. mener den hadde ca 10 timer lys el no sånt. trivdes ihvertfall utmerket da den vokste utrolig fort. om den er stor spiser den opp de fleste fisker om de ikke har steder å gjemme seg fra skilpadden, men hadde en perlemorsgurami som bodde sammen med den i flere år. de opptrede nærmest som venner, hehe. hadde i en periode også en perle. hann og de lagde faktisk skumrede til rogn noe som vistnok skal være ganske sjeldent i fangenskap. vet ikke om det er så sjeldent, men leste det hvertfall en gang i tiden.
noe mer du lurer på er det bare å spørre. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
med min var det heller ikke noe problem med kos/gulv bare vær oppmerksom på trekk da det kan være veldig skadelig og den kan pådra seg luftveisinfeksjoner. ekstremt viktig at den også har tørre steder i akvaterraet
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Vi lar ikke våre terrapiner gå på gulvet inne og vi "koser" ikke heller med dem pga faren for salmonellasmitte (og fordi de sansynnligvis ville ta en jafs hvis mulig
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: hjemme
|
om du har et lite barn bør du ikke styre med det så ofte pga barnet tar smille raskt til seg dei første åra til dei blir meir robust for sykdom... så det skjønner jeg godt
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Fakta Ark og Positivliste | Jabbe | Forslag til endringer/forbedringer av siden | 30 | 11-05-2009 12:29 |
| Hva bør være med i et Fakta Ark | Jabbe | Fakta-ark | 0 | 06-10-2008 23:30 |
| Kameleon Fakta om kamelon? | rotskrot | Andre øgler | 10 | 27-07-2007 21:47 |
| Melorm fakta?? | Olliw | Småprat | 30 | 06-06-2007 20:29 |