| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
|
Om et par uker har jeg sansynligvis to klekte kneler kokonger og jeg har aldri hatt nymfer av denne typen kneler før. Sphodromantis centralis og sphodromantis lineola.
Hvor stor blir nymfene og hvor lang tid tar det før kokongen legges og klekkes? Vet noen om noen caresheets om dette? Tusen takk for all hjelp!
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Kokonger klekkes vanligvis etter 4-6 uker (avhenging av art og temp) - husk å holde kokongene ved rett temp og spray dem lett 2-4 ganger i uken. (for Sphodromantis vil dette være 23-25 grader og ca 50% fuktighet)
Nymfene vil være i underkant av 1 cm når de klekker, så ha kokongen i en rømningsikker boks/terra osv. hver kokong vil levere mellom 50 og 250 nymfer, så du får MANGE ! Disse igjen vil jo ha mat, da er bananfluer det beste og enkleste - ikke mat dem før etter 2-3 dager.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Takk=) hvor lang tid bruker hunnen før hun lager kokong etter parring?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Leosen min, trenger hjelp! | Mondo | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 16 | 23-10-2008 08:07 |
| trenger hjelp med boa!! | tinahen | Boa og pyton | 7 | 09-05-2008 16:23 |
| trenger du hjelp si i fra | madsarn89 | Prosjektplaner | 8 | 31-01-2008 00:42 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |
| trenger hjelp!!! | alexander | Snoker | 2 | 16-07-2005 18:01 |