| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
|
hei jeg har noen spørsmål angående kinesisk kneler ( tenodera aridifolia sinensis)
1. hvor mye koster en fullvoksen dame kneler? 2. hvormange hamskifter har de før de er voksne?(hunn) 3. hvorlenge lever de etter siste hamskifte?(hunn) 4 når du ser etter hvormange ledd de har på abdomen ser men under eller ovenpå abdomen? det jeg lurte på var det vanskerlig og finne på nette så jeg spør her jeg
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
Sitat:
2 de ha 7 hamskifter 3 6 månder 4 under(de må få vinger først får du kan se orgentligt)
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Jeg er ganske sikker på at du kan kjønnsbestemme knelere også før de er adulte. Ta et bilde unnenifra og tell segmentene på bakkroppen.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
|
kjønsbestemte mine to voksne sphodromantis tre hamskift før de var ferdig utvokst med vinger...man må bare få et riktig blikk bak, gjerne et godt bilde.
husk å telle med alle segmentene, selv de små på *toppen*(det er gjerne der man kan telle feil). men hvis den allerede har fått vinger er det mye lettere å se forskjell på kjønnene... hunnene er gjerne større og kraftigere enn hannen, hannen har dessuten lengre og tynnere vinger, gjerne mindre og tynnere i kroppen. man ser en klar forskjell på de fleste arter. hannen er gjerne mer flyvedyktig da hunnen blir baktung av egg og skumvæske, og har mindre, mer korte,butte vinger enn hannen. hannene e som oftest mer flyvedyktig enn hunnen og kan ta lange *flygehopp*, greit for en eventuel rømning ved avsluttet parring. håper dette var til hjelp
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
Tenkte du på selge eller kjøpe? Knelere har en ganske kort livssyklus så om du skal kjøpe ville jeg ha kjøpt en eller to nymfer.
Sitat:
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Sitat:
Grunnen til at små nymfer og kokogner er så billige er at da slipper oppdretter å bruke mye tid og engasjement på å mate og få den til å vokse opp - som de fleste har skjønt så er prosenten av de som vokser helt opp ganske lav.. Men en ok pris for en voksen hunn av kinenisk kneler ville jeg satt til 250 kr - vel og merke så lenge den er ung og ikke har lagt noen kokonger ennå.
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
|
ok takker for svar.
grunnen er at jeg har en kinesisk kneler som jeg tror er hunn. og at når den blir så stor vil jeg jo helst at hun skal få lakt kokonger men har ikke tid eller stor nok interesse for knelere at jeg vil gjøre det selv. for en voksen kinesisk trenger stort bur og det har jeg ikke plass til og ha i 6mnd så tenkte på dette å selge den. skal legge ut bilder når jeg får ordna kamera. så den kan bli kjønns bestemt. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| kinesisk, kneler, spørsmål |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Siriss-spørsmål......maaange spørsmål... | Elvis | Taranteller | 17 | 03-02-2010 18:23 |
| Kinesisk og Gambia (eye spotted) kneler til salgs | bugman | Knelere | 10 | 05-01-2009 18:06 |
| Når er kinesisk kneler voksen? | Ricky-man | Knelere | 30 | 29-04-2008 14:04 |
| Kinesisk skolopender! | Jafi | Myriapoder | 0 | 11-08-2007 10:21 |
| Kinesisk tigergekko | nidhogg | Gekkoer | 5 | 14-12-2006 11:52 |