| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
heisann
mine 2 kinesiske kneler kokonger har ENDA ikke klekket. har vært på ferie i 1 uke nå, og håpet på at de hadde klekket når jeg kom hjem, men neida. kokongene har vært i en stor boks med lufting, ca.22 grader og spraya 2-3 ganger i uka. har vel hatt dem i 1,5-2 måneder nå også, husker ikke helt, men det gjør vel Norvik... hva er feil?
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Det samme skjedde med min, så at du fikk dine 3-4 dager etter meg, og mine klekket for 2 dager siden. De tok sin tid, ja. Har lest og hørt at noen kan ta optill 40 dager, bare vente 3-4 dager, så kan jeg nesten vedde på at de kommer. Bare husk å ha klar bananfluene, hehe jeg feilberegna til mine. De spiser som hester jo.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
de er jo ikke produsert på samme dato, så det er mulig at du har fått noen "nyere", tror tålmodighet er stikkordet her...... Eller en pm. til Mr. Norvik..!
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Stockholm
|
Hvorfor sprayet du?
Jeg har ikke sprayet, og de kom som vanlig etter 1-2 uker.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
fordi jeg fikk råd om at jeg skulle spraye av ThorEH, og han er vel den beste på knelere her...
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Man kan og burde spraye hos disse artene, fikk selv råd av Norvik om å holde det litt fuktig, har hørt at fuktigheten påvirker fargen dems også, er kult med variasjon. Bendick, de kommer med tiden, selv om du ønsker de ikke burde komme. Siden det er EKSTREMT mange av de. (hehe, jeg hadde 1 kokong, og min kleknings rate var stor.) Morsomt å leke dagmamma for disse små.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
de kinesiske knelerene kan behandles nærmere helt likt som Hierodula-arter, som det står mange caresheet's på på denne siden:
Mantopia, website om knælere
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
|
noen nymfer trenger litt ekstra fuktighet for å komme ut av ham
eller kokong spesielt viktig hos arter med litt "utvekster" her og der..som f.eks. spøkelseknelere...
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Begge kokongene mine klekket samme dag som jeg sprayet dem. Kokongene klekket med en ukes mellomrom.
Etter de har klekket er det mindre smart å spraye, knelerne setter seg fast i vanndråpene og dør. Fikk et masse dødsfall av den grunn. En fuktig svamp gjør samme nytte og dødsraten går ned. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| 8o|, enda, ikke, klekket |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Enda ikke kommet : / | Mathias Woodss | Småprat | 1 | 18-05-2008 11:12 |
| Phyllocrania paradoxa -kokong klekket. | Viridovipera | Knelere | 3 | 25-02-2008 23:08 |
| Spøkelsesknelere - klekket 16.12.2007 | Thor Håkonsen | Knelere | 50 | 25-01-2008 21:29 |
| den siste idioten er enda ikke födt! | gabonviper | Småprat | 32 | 03-12-2007 18:41 |
| klekket kukong... | gunda | Knelere | 17 | 30-11-2006 16:11 |