| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2008
|
kneleren min har nå lagt sin andre kokong, hun har vaktet den første siden den ble lagt pluss at hun spiser som før.
Hun har ikke vært i kontakt med hanne, hvorfor fortsetter hun hvis de ikke er befruktet? arten er enten en afrikansk kneler eller en indisk kjempekneler, Dyrebutikken er ikke den beste i området på knelere fint med raske svar og skal jeg ta dem ut? hvis så, hva legger jeg dem i osv.. detaljer hadde vært fint
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Hvis kneleren har vært i kontakt men en hann for lenge siden kan det enda være sperm i den, tror de kan holde på det i 4 år?! Hørte om noen her som snakke om det, jeg ville tatt vare på kokongene å sett.
Edit: leste også i en post her som heter Kokong. at det kom 1-2 nymfer fra en kokong, og kneleren hadde de hatt uten noe hann siden den var nymfe. BTW: Kan ikke legge inn linker i en post, når man skal redigere de. Why?
☺ JA TIL REPTILER I NORGE! ☺ ►Copy+Paste i signatur◄ Sist endret av Nero; 19-02-2008 kl 20:24. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2008
|
ja, jeg aner ikke, men kan de parres selv om de ikke her helt utviklet med vinger osv?
jeg kjøpte min da hun var et hamskifte unna å bli med vinger haha det aner jeg ikke, har sikkert noe med innstilling å gjøre |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Det med vingene vet jeg ikke, Men er noen som er veeeldig flinke på knelere her.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
|
de parrer seg når de har fått vinger...horomoner og ting som gjør dem kjønsmoden.
0knelerhunner legger som oftest kokonger selv om den ikke har parret seg, da ubefruktet! Hos enkelte arter kan det forekomme at hunnen er istand til å befrukte kokongen selv, men det er ytterst få som kan og de fleste er av de små knelerartene.veldig sjeldent!da kommer det få beibier og de er som oftest svakere enn nymfer som er laget med mor og far lite sansynlig at du får smårollinger...har en kokong tilsalgs hvis det intresserer, 100kr+porto bilder kan sees på min profil.er av arten sphodromantis sp.
|
![]() |
| Emner |
| kokonger, parring, uten |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvor lenge uten mat? | abarth | Taranteller | 9 | 24-10-2007 13:47 |
| Snok uten mat.. | quagmaier | Snoker | 3 | 21-08-2007 04:21 |
| Klarer hun seg uten meg? | Phobos | Agamer | 3 | 18-08-2007 13:24 |
| king baboon uten bakben!!!! | parahybana_freak | Taranteller | 24 | 16-07-2007 21:16 |
| Gresshopper uten lyd? | Tarantellen | Taranteller | 15 | 06-07-2007 08:24 |