| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2008
|
Hei jeg har en Afrikansk kneler, som er blitt voksen med vinger å greier for en stund siden. I dag tidlig Da jeg voknet dreiv den med på å lage noe som lignet en kokong, Kan ikke så veldig mye om knelere på dette området og ville derfor spørre :3
Jo, saken er det at, hva kan dette være? har hørt de trenger en hanne for å få unger.. Den var fortsatt ikke ferdig da jeg oppdaget det, men den er det nå, kneleren sitter ved den akkuratt som om hun passer på den. Isåfall hvis det ikke er med barn i , hva er den til? x3 har bilde men det er litt uklart pga dorlig kamera Fint med et utfyllende svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Det hender dyr lager eggsekker og slikt selv om de ikke er parret, omtrendt som et inbildt svangerskap hos en hund. Mest sannsynelig er det ingen ting i den, og kneler hunnen vil kaste den fra seg etter hvert.
Noen knelere kan være partogeniske, og har evnen til å formere seg uten å bli parret. Hvilke har jeg ingen oversikt over, og et vitenskapelig navn på arten du ahr hadde vært kjekt i den sammenheng. Mvh robin Mvh robin
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Det latinske navet tror jeg er Pharaspendale sp
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Bildet er litt dårlig - men det der ser it som en Sphodromantis sp (som en del dyrebutikker har solgt som Parasphendale sp.) - såvidt jeg vet er de ikke partogensiske.
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Ja det kan nokk stemme med det navnet hehe
haha jaja hadde vært hyggelig med masse nymfe knelere :3 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
|
dumt at du ikke hadde noen hanne da...
flott opplevelse å oppleve en parring...har nettopp parret mine (samme art som thorEH antar du har) og har nettopp fått en befrukta kokong gleder meg til beibiene kommer...blir forøvrig salg når den tid kommer...legger utannonse..de mister forresten som oftest morsinstinktet etter en kort stund etter at hun har lagt kokongen...morsinstinktet gikk vekk ved første og beste siriss
|
![]() |
| Emner |
| kneler, kokong |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kokong/Eggsekk | Jonas | Knelere | 3 | 31-05-2008 17:50 |
| Dubia kekerlakker har slipt kokong. | moniq | Andre insekter | 12 | 26-03-2008 22:21 |
| Ubefruktet kokong... | nidhogg | Knelere | 9 | 23-10-2007 10:54 |
| Kokong. | Terra | Knelere | 13 | 14-07-2006 09:38 |
| Kneler kokong | Chixz | Knelere | 21 | 06-03-2006 18:37 |