| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Akershus
|
Noen av mine Pseudocreobotra wahlbergii (Afrikansk blomsterkneler).
Nåværende eksemplarer kommer fra egen avl. Dette må sies å være den gamle favorittkneleren, før Idolomantisen kom i hus Kåre Konradsen Gutta paa Skauen ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Vestfold.
|
Den er nydelig! Har en slik sjøl, er ikke heilt sikkert på om det er en occelata eller wahlbergii enda.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Har sånn vi og! Nettopp hatt photoshoot med henne i dag. :3
Men hvordan får du den til å vise frem vingene sine? o_o
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Utrulig fin kneler!! Fantastiske bilder!!
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Må man provosere den nok til at den vil forsvare seg ved å "blåse seg opp" og virke større, samt at den da viser frem "øynene" på vingene, slik at vi skal tro den er et stort og farlig dyr. For å provosere den til å vise frem vingene må man prøve det man har tilgjengelig, og se hva den reagerer på (se bildene). Personlig så holder jeg en knapp på ting som kan minne den om en passe stor fugl, som også er blant deres fiender i naturen.
Men om man ikke gir seg og fortsetter å provosere den til å vise vingene, og den ser at det ikke hjelper, så kan den spille død (se siste bilde). ![]() ![]()
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Vestfold.
|
Hvilket kamera og objektiv bruker du, Kakon?
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Sitat:
Haha, lo godt av det siste bildet. Men herlig, da skal jeg se om jeg finner en fugle-lignende ting her hjemme. =P Kan de dø av for mye "stress" sånn sett? Eller er det liksom "nok er nok" når den spiller død?
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Utyske: Jeg bruker litt forskjellige. For oppstilling og best mulig bilde så bruker jeg min Canon EOS 400, men jeg tar ofte en av våre digitale kompaktkameraer for å lage et situsjonsbilde eller hvis jeg ser en "event" som skjer og som jeg vil ha bilde av, fort. Da bruker jeg Casio Exilim 7.2 MP eller Samsung S1000.
Den her inne som tar virkelig bra bilder er Thor E. Håkonsen! CamStatic: Man bør nok ikke presse dem engang så mye at de kommer til det stadiet at de synes at de må spille død. De tåler det nok, og de gjør dette ute i naturen også, men jeg tror virkelig at de eksemplarene ute i naturen er mye "sunnere" og tåler mer enn de som holdes i fangenskap. Personlig så tror jeg at de vi holder i fangenskap allerede er stresset på grunn av at de nettopp er i fangenskap. Byttedyr slapper ofte mer av, siden de slipper presset fra rovdyr, mens rovdyr gjerne blir mer stresset når de må tilbringe livet i en innhegning/bur/terrarie, etc. Og knelerene kan sikkert dø om de blir stresset for mye. Jeg ser på de store knelerartene, slik som Idolomantis diabolica, at hun blir sliten og henger med hodet om vi holder på for lenge. Fortell gjerne hvordan det går CamStatic med å få opp vingene når du skal ta bilde, og om det blir bra så vis gjerne bildene her, eller send meg på e-mail. Masse lykke til! Noen flere bilder. Merk at de er redusert kraftig i størrelse for illustreringsformål. Først en til som viser vingene. ![]() Så en som syntes at en maggot ytterst på en pinsett var skummelt. Men som du ser så spiste den maggoten til slutt. ![]() Så en som slår opp vingene litt, bare for å være sikker. ![]() Så en som spiser en norsk gresshoppe.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Alle mine nymfer av Pseudocreobotra wahlbergii fra eget oppdrett er forskjellig farvet, så jeg prøvde å finne blomster/planter som passet best, ga best kamuflasje eller best kontrast. De to første nymfene skiftet ham her i uka og viste seg å være en hann og en hunn (jeg har ikke sjekket så nøye tidligere), så nå blir det forhåpentligvis parring om en par ukers tid.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Søndre Land,Oppland
Alder: 31
|
Wow for noen nydelige bilder
|
![]() |
| Emner |
| knelere, mine, pseudocreobotra, wahlbergii |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mine knelere 2 - Hymenopus coronatus | Kakon | Knelere | 12 | 02-02-2008 15:18 |
| Mine knelere 1 - Idolomantis diabolica | Kakon | Knelere | 21 | 02-02-2008 13:37 |
| Mine knelere 4 - Hierodula membranacea | Kakon | Knelere | 2 | 01-01-2008 17:27 |
| Fått mine to knelere :D | NFredrik | Knelere | 4 | 15-08-2007 14:33 |
| Pseudocreobotra wahlbergii | Trond1 | Knelere | 24 | 03-03-2007 14:28 |