| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Akershus
|
Min nyeste anskaffelse, Hymenopus coronatus (Orkideekneler).
Meget flott og nydelig kneler. Kåre Konradsen Gutta paa Skauen ![]() ![]()
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
hva med å legge ut alle bildene dine i en tråd som heter "mine knelere" så slipper det å bli så mange tråder av samme person, men dyra var fine ja
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
|
flotte bilder!!pen orkidefrøken du har der..kan se det på det grønne bådet de har rundt "kragen" de har bak hode..ikke sikker på om du viste det..hun var litt blek da men det kommer vel etterhvert
har en selv en voksen hann hadde en dame men hun hadde et uhell når jeg hentet henne(hun skiftet ham ham og det gikk ikke helt som planlagt og man kan si at ingenting ble riktig.. tror hun ikke fikk til det å skifte ham igjen for hun gride såvitt å stå og forarmene greide hun ikke å bøye opp så hun ble håndmatet..virket som hun prøvde å komme seg ut av den de siste dagene før hun døde..drev å presset oppover og bøyde ryggen...hun hadde dessuten ikke matlyst(de pleier ikke ha matlyst når de skal skifte ham) følte meg helt hjelpeløs...og trist når hun ikke greide mer hvis eg ikke får fatt i en ny hunn skal eg ihvertfall prøve meg en gang til senere!!de er virkelig nydelige!! noen som vil avle coronatus beibier??eneste er at eg gjerne vil ha to tre stk. av avkommet for han var såpass dyr...500kr...hjelp for en pris hvor mye fikk du din for?? pm meg da! klem christin900
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Sted: Vestfold.
|
Sitat:
Flotte bilder!
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
bortsett fra at hele startsiden blir fylt, men okei, forskjellige meninger =P
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Akershus
|
Joda Christin, jeg visste at det var en hunn
Fikk min første kneler for ca. 20 år siden. Men jeg har drevet mest med Kjempelandsnegler og Vandrende Pinner, spesielt Extatosoma Tiaratum i de siste 12-15 årene. Du finner dem alle på hjemmesiden vår. Jeg betalte 268 kr. for min Orkideekneler. Håper på å få tak i flere fra samme sted. Import fra Sverige sier du. Nesten uten unntak er de knelerne man kjøper i butikk kommet fra Sverige. Men de er som regel ikke avlet i Sverige heller, men importert dit fra Tyskland, Polen, Ungarn, og sannsynligvis enda flere land. Vi talaz
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Orkideknelerne er forholdsvis vanskelige, da de helst skal ha fluer/sommerfugler som mat, krever høy temp (30-33g) og høy luftfuktighet (80-90%)
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Sjekk med din lokale dyrebutikk, Imazo hadde orkideknelere på listene forrige uke - men de er forholdsvis dyre.
|
![]() |
| Emner |
| coronatus, hymenopus, knelere, mine |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mine knelere 1 - Idolomantis diabolica | Kakon | Knelere | 21 | 02-02-2008 13:37 |
| Mine knelere 3 - Pseudocreobotra wahlbergii | Kakon | Knelere | 9 | 02-02-2008 11:05 |
| Mine knelere 4 - Hierodula membranacea | Kakon | Knelere | 2 | 01-01-2008 17:27 |
| Hymenopus coronatus - Orkidekneler | Thor Håkonsen | Knelere | 20 | 21-12-2007 17:08 |
| Fått mine to knelere :D | NFredrik | Knelere | 4 | 15-08-2007 14:33 |