| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Akershus
|
![]() Hei Vil gjerne vise frem mine knelere. Først min Idolomantis diabolica, den nest nyeste anskaffelsen. Dette er desidert den råeste kneleren som finnes! Må skaffe en make til denne! Kåre Konradsen Gutta paa Skauen ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
mykket fet kneler de der=)
avler du dem
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Utvilsom kongen av knelerne det - har selv en hann og en hunn - subadulte: får bare hannen overlever lenge nok til at den får parra hunnen.
Din er forøvrig en hunn, men det viste du sikkert. Hvor bor du ? Om du ikke bor så aller verst langt vekke, så er kanskje det en ide å prøve å parre hannen min med hunnen din - om begge lever lenge nok.. edit : (ser nå at du bor i Ahus - men skal en tur den veien i februar: vi får holde kontakten) Har forøvrig 12 knelerarter på knelerrommet om dagen.. Hva forer du Idolomantisen med ?
www.thorhakonsen.com Sist endret av Thor Håkonsen; 01-01-2008 kl 12:30. Begrunnelse: la til en setning |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Akershus
|
Ja, jeg visste at min er en hun, men takk likevel
Ja, jeg bor i Akershus, øst om Oslo, mot svenskegrensa....... Er på utkikk etter en voksen hann, og et samarbeid hadde vært en ide om ikke maker kan skaffes. Er det i forbindelse med messa i Strømstad at du skal på disse kanter? Er forresten interessert i noen (ca. 8) av dine Phyllocrania paradoxa avkom, om det går. Hovedsakelig så forer jeg med store fluer, klekket av maggots, og mindre fluer fanget. Men jeg forer også med sommerfugler så ofte som mulig. Jeg tok noen bilder i dag av Diablita mens hun spiser sommerfugl slik at du kan se. ![]()
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Veldig bra !
P.paradoxa skal la seg ordne - de fleste er nå L2, men har 1 kokong til for klekking, og 2 voksne hunner til som ikke har begynt å legge. Om du har mulighet å hente på i Oslo, så kan de sendes avgårde med Haukeliexpressen - ønsker i utgangspunktet ikke å sende med posten nå på vinteren. Og ja, har såvidt noen planer om å komme meg til Strømstad - men det er langt fra sikkert. Og Akershus vet jeg hvor er, er utstyrt med samboer fra området
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Utrolig stilig kneler! H.R.Giger, gå hjem og vogg!
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
haha, vel talt!
hvor mye går disse for i pris pr. stk?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
De er dyre, ett voksent eksemplar i Norge må du anta å måtet betale over 1000 for.. Imazo leverte L6/L7 ungdyr i høst/vinter, disse gikk i norske dyrebutikker for 6-700 kr.
Men jeg gjentar til det kjedelige ; Dette er IKKE knelere for nybegynnere - de er sære i matveien og krever en del extra mtp plass, varme og fuktighet !
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Hvorfor er det alltid de tøffeste som er vanskeligst å ta seg av? :< *gråte*
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Nåja Cam - det finnes da en del tøffe knelere som ikke er sååå vanskelige og da...?
Eller forresten, nei det er kanskje ikke det. Men om man bare er innstilt på (og får til) å holde seg med fluer hele året - så går stort sett de fleste knelerartene greit - gitt at de får rett varme og fuktighet, og det er stort sett lettere enn å klare å holde seg med for gjennom vinteren.
|
![]() |
| Emner |
| diabolica, idolomantis, knelere, mine |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Idolomantis diabolica | Thor Håkonsen | Knelere | 46 | 19-05-2008 12:52 |
| Djevel Kneler/Idolomantis diabolica | Dundersalt | Knelere | 8 | 03-05-2008 00:26 |
| Mine knelere 4 - Hierodula membranacea | Kakon | Knelere | 2 | 01-01-2008 17:27 |
| Idolomantis diabolica | Thor Håkonsen | Knelere | 37 | 03-09-2007 14:41 |
| Fått mine to knelere :D | NFredrik | Knelere | 4 | 15-08-2007 14:33 |