| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: oslo
|
har en påfuglkneler, kan ikke latinsk navn, den er ganske liten enda, har ikke fått vinger.
jeg har den i en petboks med jord bark og litt kvister, sprayer lett engang om dagen,litt over romtemp. mater med sirisser og melorm og dubianymfer. nå har den ikke villet spise på flere dager(har fått hovedsakelig melorm siste 2uker hvis det har noe å si) men akuratt nå så jeg at den gulpa opp noe som likner en god porsjon blod!! hva kan dette komme av/ hva skal jeg gjøre/ er den så å si død allerede? hjelp så fort som mulig! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Du burde vel brukt Bananfluer eller hus fluer i stede for dubia,melormer og sirisser, etter som disse har ganske hardt skal.. og det kan vel ta skade på kjeven på kneleren om jeg ikke tar helt feil..
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
|
På sportsbutikker kan du også få kjøpt maggoter. De er ikke like harde som sirriser og melormer, og sliter derfor ikke like mye på "tennene". Disse utvikler seg senere til fluer, som du også kan bruke.
Men jeg vet ikke om det kan være grunnen. Jeg opplevde aldrig det du beskriver når jeg brukte harde insekter før i tiden. Du får vente til en av ekspertene logger seg på.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
At den ikke har villet spise på noen dager kan skyldes at den skal skifte ham.. da stopper de så spise. Oppgulpginga kan jo være tilfeldig - den kan selvsagt også være syk uten at jeg vet hva som kan feile den.
Det kan skyldes ensidig diett - disse kneleren bør hovedsaklig ha en diett bestående av "myke" flyvende insekter, som fluer, møll og sommerfugler. Men tåler fint en og annen siriss eller melorm innimellom.
|
![]() |
| Emner |
| bra, hjelpikke, ikke |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Du skal ikke stjele, SPESSIELT ikke Brachypelma smithi! | _Nagash_ | Lover og regler | 12 | 06-03-2009 18:53 |
| leoen min spiser ikke..HJELP! | shisha | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 9 | 01-03-2008 13:36 |
| Hjelp? De er ikke på land lengere.... | Barbro | Skilpadder | 2 | 23-04-2007 15:36 |
| Hjelp! Skilpadden min åpner ikke øynene... | Bellamy | Skilpadder | 7 | 02-02-2006 12:54 |
| spiser ikke eller drikker ikke... | badmann | Skorpioner | 2 | 30-12-2005 18:47 |