| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Så klekket endelig den første kokongen av spøkelseskneleren mine (Phyllocrania paradoxa)
Vil dermed utover vinteren og våren ha disse for salg - men er foreløpig skeptisk til å sende dem pga temperaturene ute. De er nå L1, og ca 5mm lange - de blir voksne etter 5-6 mnd, og er da ca 5.5 cm lange - hunnene er lever ganske lenge som voksne, jeg har hørt om hunner som lever opp i 9 mnd som voksne. De krever 22-30 graders varme, og en luftfuktighet på 50-80% - jo kaldere på den skalaen, jo seinere vokser de. Disse knelerene kan også holdes sammen, jeg har hatt 8 stk sammen i en Exo-Terra på 45x45x60 uten problemer whatsoever - vil tro at dette skal gå problemfritt også i en 30x30x45. De bør ha en del kvister å henge fra Her er ett bilde av en av de "nyfødte" ![]() Nå, og 3-4 hamskifter fremover spiser de bananfluer - og etter dette vanlige husfluer. Her er en voksen hunn, og så en voksen hann ![]() ![]() Jeg kommer til å selge disse så fort de har skiftet ham en gang - dvs om ca 1 uke (så i praksis over nyttår) - Jeg har pr. nå ca 20 stk - men vil få nye omtrent hver annen uke fremover. Jeg vil i hovedsak selge til folk som enten kan hente selv, eller som kan motta pr.buss (dette gjelder da Bergen/Stavanger og Oslo - en må da hente dem selv på busstasjonen på avtalt klokkeslett) Prisen er 50kr pr. stk + frakt - som vil være ca 100 kroner for forsendelse med buss mvh Thor Håkonsen
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Oslo
Alder: 17
|
Heldig gris har også syykt lyst på spøkelsesknelere de er så kule!! grattiss med nye da!!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Vestfold.
|
De er tøffe, så nydelig den lille var!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Gratulerer så MYE
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
gratulerer! jeg er intrisert i 2 stk. i oslo området. bare så det er sagt
syns disse er de tøffeste knelerene ass!
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
|
hei
har veldig veldi lyst på et to av de der altså!! bor i bergen.. sender du med kystbussen? pm meg.. elsker knelerene mine over nesten alt på jord(har type..hehe) klem christin900
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Christin ; Joda, jeg sender med Kystbussen til Bergen
![]() Ett nytt bilde av en av dem..
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 23
|
Noe så nydelig
Kjenner at jeg får litt lyst på en kneler igjen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
ja kjempe fine disse her assa! yndlingskneleren min for tiden... jeg må ha to, hehe er så ivrig på å få holdt av to stk. til meg, håper det går ThorE, selvom de ikke er salgsklare ennå. gratulerer for en vellykket klekking!
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
må egenlig si det samme som bendick2112..de er så utrolig tøffe og søte på samme tid...digg å ha knelere!!
får håpe du kan avse et par til meg når været blir bedre og de har vokst seg store og pene... når greier man å se kjønnet på dem egentlig??det må jo være vanskelig me nymfer da de kanskje er litt sprettne og små å se på... klem christin900
|
![]() |
| Emner |
| klekket, spøkelsesknelere |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/knelere/5386-spokelsesknelere-klekket-16-12-2007-a.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Spøkelsesknelere - klekket 16.12.2007 - Reptilfreaks.no | This thread | Refback | 29-12-2007 23:42 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Enda ikke klekket 8o| | bendick2112 | Knelere | 9 | 11-03-2008 00:18 |
| Phyllocrania paradoxa -kokong klekket. | Viridovipera | Knelere | 3 | 25-02-2008 23:08 |
| Expo Syd 2007 | therabro | Messer og utstillinger | 5 | 09-06-2007 17:07 |
| Hamm 10/03-2007 | aquarius | Messer og utstillinger | 8 | 11-03-2007 18:43 |
| klekket kukong... | gunda | Knelere | 17 | 30-11-2006 16:11 |