"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Insekter > Knelere Hymenopus coronatus - Orkidekneler

Knelere Her kan du snakke med andre om knelere.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19-12-2007, 00:32   #1
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
Meldinger: 2,142
Standard Hymenopus coronatus - Orkidekneler

Fikk endelig tak i ett par av disse - men hannen er desverre allerede voksen, og hunne har vel minst 2 hamskifter igjen, så man får håpe hannen er en som holder ut lenge

Her er ihvertfall noen bilder :

Det var av hunne og hannne når de kom,

Som du kan se av neste bilde, så har hunnen tattt seg noe opp i fargene etter at hun kom for 4 dager siden

Svar med sitat
Gammel 19-12-2007, 04:27   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Alder: 28
Meldinger: 140
Standard

Fete bilder!.Knelere er tøffe dyr.Bare synd at dem ikke lever noe lenge
Svar med sitat
Gammel 19-12-2007, 21:17   #3
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Standard

Svar med sitat
Gammel 20-12-2007, 20:56   #4
Reptilfreak

Miroxx sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
Meldinger: 2,853
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ThorEH Vis post
Pretty in pink ;P
Svar med sitat
Gammel 20-12-2007, 21:47   #5
Reptilfreak

christin900 sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 241
Standard

kjipt det der..har akkurat det samme problemet...
har to orkide knelere selv...hannen har vært voksen i snart tre uker nå og hunnen har ihvertfall et hamskift igjen..

vi har også en liten komplikasjon på gang..
hunnen skiftet ham akkurat når jeg hentet den fra butikken, og en halvtime på tur i litt kaldt vær i liten trang frakteboksboks gjorde at den ikke hadde noen spesielle gode vilkår for å bli "rett" i fasongen..hun ligger for tiden på ryggen
(av og til greier hun å reise seg opp sånn noenlunde..hun vokser seg til)
og mangler dessuten to bak bein, men alt ser ut til at ved neste hamskift(som forhåpentlighvis skjer i løpet av neste dagene)blir hun seg selv igjen...da kommer hun til å kunne bruke armene sine igjen og bakbeina vil vokse ut igjen..og hun blir forhåpnetligvis normal igjen...jeeej..

hun er aktiv,ser etter hva som foregår, spiser godt og ser frisk ut selv om hun har enkelte missdannelser...hun greier bl.a. ikke løfte frambeina sine opp i "be"stilling men det ser ikke ut til hun har vondt av noe slag så no bare venter vi på at alt blir bra igjen ved neste hamskifte...

mvh chrisitn900
Svar med sitat
Gammel 20-12-2007, 22:01   #6
Reptilfreak

christin900 sin avatar

Standard

leste foresten i en bok av tom larsen og der står det at en orkide hann lever mellom en til to måneder og en hunn i ca.6 til 8 ...

aner du hvor gammel hannen din er??

håper årets kull lever sykt lenge for å si det sånn...
buhuu8-O
sinsyktirriterende.......
eg fikk faktisk vite at det var to hunner jeg hadde fått..helt til jeg så at den plutselig fikk vinger!!! oj....sjokk...!hadde tenkt å kjøpe hann seinere eg..arg...

blir litt teit å bytte siden eg fikk hunnen gratis fordi hun var deformert...+ at det er altfor kalt nå å sende fra sverige...
jaja...

det var forresten noen helt utrolig nydelige bilder du tok dem...de ble skikkelik pene..synd at vingene på hannen er litt deformert...utrolig pene dyr...!!!

klem christin900

Sist endret av christin900; 20-12-2007 kl 22:03.
christin900 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-12-2007, 22:09   #7
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Standard

Går fint å få levering fra Imazo ennå.. jeg fikk mine fra dem forrige uke. (men da via lastebilen deres)

Har sjekka litt rundt på vl.a ett amerikansk knelerforum, og flere oppdrettere av Orkideknelere der mener at det er gode sjanser for at hannen overlever lenge nok - men hold den mye kaldere (rundt 20 grader) og mat den kun 1 gang i uka - hunnen kjører du på 30 grader (30-35) og mater omtrent hver dag (1 flue til dagen)
Svar med sitat
Gammel 21-12-2007, 06:28   #8
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Hei!
Så dem hadde fått inn noe jeg tror er Hymenopus coronatus - Orkidekneler på krogstad senteret. De gitt for rundt 200,- tror jeg.

Liker det siste bildet ditt veldig godt!

Mvh
robin
Svar med sitat
Gammel 21-12-2007, 13:13   #9
Reptilfreak

christin900 sin avatar

Standard

oki takk for tipset..kjører masse varme å mat på damen!!
mannen spiser ikke så veldig mye mer enn en gang i uken...han er redd fôret sitt skrullingen...flyr veggimellom når møllen flakset med vingene, er tydelig ikke sulten nok..

hmmm...du har ikke en flue husfluekultura til overs...eller noen andre der ute??bor i bergen...trenger for den forige ble litt for kald på hjemmturen så en god del døde på veien..lite fluer igjen...hjelp!!trenger desperat fluer....8-O

klem christin900
Svar med sitat
Gammel 21-12-2007, 13:17   #10
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

jeg vet ikke om det går ann å bruke, men jeg har ihvertfall kjøpt 250 maggots på en sportsbutikk, satt maggott-boksen på et varmt sted, og etterhvert kommer det fluer, som du forer med honning 2-3 dager før du mater dyret med det, da får du fine husfluer. Dette har ThorE skrevet mange ganger.
Svar med sitat
Svar

Emner
coronatus, hymenopus, orkidekneler

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Mine knelere 2 - Hymenopus coronatus Kakon Knelere 12 02-02-2008 15:18
Orkidekneler nidhogg Knelere 10 27-11-2007 16:35

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:59.