| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Vestfold.
|
Noen som kan hjelpe meg litt? Etter litt tenking og lesing har jeg finni ut at jeg vil kjøpe en P. whalbergii jeg har fått holdt av til neste uke. Jeg sa jeg måtte innrede terra først.
Så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med det? Noen forslag? Har kjøpt et terra idag på ca 20x30x20cm.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
tror det står noe her hvis jeg husker rett
http://www.mantopia.dk/pwn1.htm blomsterkneleren er jo fantastisk, kult du skal få da! håper seff. på bilder en gang også
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Jeg finner det i alle fall ikke der.
Bilder ska nok bli, ja!
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
Sitat:
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
kan du engelsk, så er denna fin ;P
http://mantisphotos.com/pseudocreobotra.htm litt vanskelig å lese, blir på en måte stressa av bakgrunden, men er sykt mye info om P. whalbergii der
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Har prøvd å google mye, men finner det ikke noe sted. (På norsk, sliter ikke med engelsken, men mye navn på planter o.l. blir vanskelig.)
Er det ingen her som har Wahlbergii, da, som kan si hvordan de har innreda terra, og at det funker?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
bark i bunn, og en grein de kan henge på - så langt (de er jo ikke så store ennå) så bor de i ett plastkrus på 0.4 liter - mer enn nok så lenge.
Etter neste hamskifte så flytter de over i den minste boksen til Exo-Terra, husker ikke hvor stor den er - men det er vel 2 liter eller noe slikt ?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar, Thor, men trudde disse knelerne skulle ha det veldig sånn.. eksotisk med grønne planter og greier, jeg?
Så da kan jeg altså bruke det litt mindre terra jeg har, på ca 10x10x15cm, da? Heile livet dens?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Men det er ingenting i veien med å ha ett som er noe større med beplantning (pass bare på at de har plass til å skifte ham). Bare det ikke blir for stort, slik at de ikke får tak i maten..
En regel på minstestørrelse av terra er : 3 ganger knelerens lengde i høyden (ta da høyde for hvor lange de kan bli) og 2 ganger knelerens lengde i bredden. (generell regel for "alle" knelere) For en p.wahlbergii skulle det da bli b:10/l:10/h:15 som minstemål..
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Limbo
Alder: 24
|
Hei!
Jeg har en Pseudocreobotra ocellata ( nesten den samme ) is hus her hjemme. Hun/han er nå fullvoksen og står i ett 30x25x20 (L/H/ ikke gjort stort med innredning enda :O men for øyeblikket står det 2 små levende planter det, av blad sorten :O vet desverre ikke navn, men du får dem på ikea til sånn 5kr stk hahaDet er også en rot inni der som står oppover og noen kvister den kan klatre rundt på :O ellers har jeg torv i bunnen og en barkebakgrunn. Håper dette hjelper! |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| innredning, til, wahlbergii |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Blomsterkneler - Pseudocreoboter wahlbergii | Thor Håkonsen | Knelere | 27 | 01-02-2008 00:38 |
| P.wahlbergii Kjønnsbestemmelse | lazor | Knelere | 1 | 26-12-2007 22:24 |
| P.wahlbergii , kjønn bestemmelse++ | lazor | Knelere | 4 | 25-11-2007 19:49 |
| Pseudocreobotra wahlbergii | Trond1 | Knelere | 24 | 03-03-2007 14:28 |