| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Trondheim
|
Kan sirissene skade kvist kneleren min?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
vet ikke, har en kvist kneler på vei, men mat den med små kakkerlakker hvis du er redd for det :numberone:
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Kakerlakker har hardt skall og kan ødelegge kjeven på enkelte knelere, spesielt små... Så lenge du passer på at kneleren har fanget sirissen er det ikke noe problem, er ikke bra å ha løse sirisser i terra, da skulle de greie å komme opp på kneleren, så kan de begynne å spise på den..
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Sirisser (og andre fordyr) kan være et problem når kneleren skifter hud. Etter hudskiftet er den nye huden helt myk, og kneleren er veldig sårbar (både i forhold til angrep fra sirissene, men også i forhold til å bli forstyrret slik at den faller ned på bakken). Blir ikke sirisser tatt i løpet av et døgn, bør de fjernes. Prøv i stedet igjen om noen dager. Ikke la dem gå i buret hele tiden.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Jeg ville i utgangspunktet ikke gitt sirisser til en såpass liten kneler som Popa Spurca i det hele tatt (pinheads er selvsagt noe annet - snakker om standard kjøpe-sirisser). Om jeg hadde gjort det, så kun en om gangen - som jeg hadde fulgt med på helt til den var tatt og spist. Hadde den ikke blitt tatt etter forholdsvis kort tid så hadde jeg tatt den ut av. Fluer og møll er nok bedre for til slike knelere,
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Vestfold.
|
Jeg har gitt min popa spurca sirisser, men jeg har passa på at de ikke er større en ca en cm, max. Dette går bra, i alle fall for min som er omtrent 5 cm lang.
Eller foretrekker jeg sjøl å heller gi fluer og andre "flueinsekter". Hehe. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| knelerep, kvist |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder