"
Gammel 27-03-2007, 12:45   #1
Reptilfreak

Olliw sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
Meldinger: 695
Standard Varme

Jeg skal ha mantis religiosa og lurer på: hva skal gi dem varme? lyspører(i så fall hva slags?) eller varmematte(i så fall hva slags?)

Hvis noen svarer .... Takk for hjelpen
Olliw er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-03-2007, 14:44   #2
Reptilfreak

skorpion sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 795
Standard Varme

etter som knelere ikke alltid går på bakken så hadde kansje spott på ut siden av terrariumet vært det beste eller en varme pære
skorpion er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-03-2007, 16:56   #3
Reptilfreak

Olliw sin avatar

Standard Varme

Hva slags spot, eller hva slags pære? hvor mye watt må det være? Jeg har et stooort terrarie til kneler på 60 cm høyt, og det er borret hull til lys oppi taket, men jeg lurer sånn på hva slags pærer jeg kan ha og hvor sterk den må være.
Olliw er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-03-2007, 21:05   #4
Junior Member

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 16
Standard Re: Varme

Vi har en Mantis Religiosa. Den har en varmematte liggende UNDER terrariet. Temperaturen ligger fint stabilt på 28 grader, selv om det er temperatursvingninger i rommet. (Termometeret står øverst i terrariet)
Ble i sin tid også anbefalt å bruke de der reptil-lysrørene som man bruker til edderkopper. Husker ikke i farten hva de heter.
Svar med sitat
Gammel 29-03-2007, 03:54   #5
Reptilfreak

Chixz sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
Meldinger: 2,823

Jeg ville gått for en varmematte
Kjøp en som dekker kortsiden på terraiet ditt, så skal du nok få den varmen du har behov for.

Men lys kan også brukes til knelere. Jeg vet desverre ikke hva slags lys du bør bruke, men hvis du tar en tur innom Reptilweb og spør Vålen så har han nok en mening om det, bare fortell ham hvor varmt du skal ha det i terrariet ditt

Sitat:
Opprinnelig postet av Ingrid
Ble i sin tid også anbefalt å bruke de der reptil-lysrørene som man bruker til edderkopper.
Jeg vil tro at det er flere som bruker varmematter, enn de som bruker lys til edderkopper. Dette er fordi disse dyrene ikke er så alt for begeistret i lys
Chixz er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-03-2007, 06:24   #6
Reptilfreak

Olliw sin avatar

Standard Varme

Hvor kan jegfå kjøpt en varmematte? hvor stor må den være i ett terra som er 140 langt og 60 bredt?

Skal matta liksom ligge Under hele terrariet, eller kan den ligge inni jorda/ bunnen jeg skal ha????
Olliw er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-03-2007, 14:08   #7
Reptilfreak

Chixz sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
Meldinger: 2,823

Sitat:
Opprinnelig postet av Olliw
Hvor kan jegfå kjøpt en varmematte? hvor stor må den være i ett terra som er 140 langt og 60 bredt?

Skal matta liksom ligge Under hele terrariet, eller kan den ligge inni jorda/ bunnen jeg skal ha????
De fleste dyrebutikker selger varmematter.

Til det terrariet ville jeg valgt en varmematte som var 60cm bred.

Jeg ville plassert varmematten på utsiden av terrariet og da på en av sideveggene, ettersom jeg ikker er så veldig fan av varme som kommer opp fra bakken; Dette gjør at substratet tørker fortere ut og det er unaturlig. Du bør ikke plassere den inne i terrariet ettersom dette kan føre til at kneleren brenner seg eller skader seg på en annen måte. Varmematten vil nok også gå i stykker etter en stund.

Lykke til!
Chixz er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
varme

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
varme til tusenbein Nikazo Myriapoder 5 27-10-2008 18:12
Varme lampe Skilpadder 2 08-10-2007 18:46
Varme fra lysrør jeppy Terrarier 3 07-08-2007 04:47
Varme myraas Terrarier 2 09-01-2006 05:16
Varme Eggy Terrarier 17 27-12-2005 23:18

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:08.