| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
|
Jeg skal ha mantis religiosa og lurer på: hva skal gi dem varme? lyspører(i så fall hva slags?) eller varmematte(i så fall hva slags?)
Hvis noen svarer |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
etter som knelere ikke alltid går på bakken så hadde kansje spott på ut siden av terrariumet vært det beste eller en varme pære
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Hva slags spot, eller hva slags pære? hvor mye watt må det være? Jeg har et stooort terrarie til kneler på 60 cm høyt, og det er borret hull til lys oppi taket, men jeg lurer sånn på hva slags pærer jeg kan ha og hvor sterk den må være.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Sandnes
|
Vi har en Mantis Religiosa. Den har en varmematte liggende UNDER terrariet. Temperaturen ligger fint stabilt på 28 grader, selv om det er temperatursvingninger i rommet. (Termometeret står øverst i terrariet)
Ble i sin tid også anbefalt å bruke de der reptil-lysrørene som man bruker til edderkopper. Husker ikke i farten hva de heter.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Jeg ville gått for en varmematte
Kjøp en som dekker kortsiden på terraiet ditt, så skal du nok få den varmen du har behov for. Men lys kan også brukes til knelere. Jeg vet desverre ikke hva slags lys du bør bruke, men hvis du tar en tur innom Reptilweb og spør Vålen så har han nok en mening om det, bare fortell ham hvor varmt du skal ha det i terrariet ditt ![]() Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Hvor kan jegfå kjøpt en varmematte? hvor stor må den være i ett terra som er 140 langt og 60 bredt?
Skal matta liksom ligge Under hele terrariet, eller kan den ligge inni jorda/ bunnen jeg skal ha???? |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
Til det terrariet ville jeg valgt en varmematte som var 60cm bred. Jeg ville plassert varmematten på utsiden av terrariet og da på en av sideveggene, ettersom jeg ikker er så veldig fan av varme som kommer opp fra bakken; Dette gjør at substratet tørker fortere ut og det er unaturlig. Du bør ikke plassere den inne i terrariet ettersom dette kan føre til at kneleren brenner seg eller skader seg på en annen måte. Varmematten vil nok også gå i stykker etter en stund. Lykke til! |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| varme |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder