| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
|
Jeg hvet at mantis religiosa skal ha 23-28grader celsius om dagen og fuktighet på 50-60%. Jeg bruker lampe for å holde varmen. og så til spørsmålene...^_^
1: Kan jeg skru av varmen(lysene) på natten? (terraet står i et rom på ca 20 grader) Og hva slags temp skal de ha på natta? 2: Skal fuktigheten være noe annen om natten enn om dagen? 3: Hvor gamle skal nymfene være før jeg mater dem for første gang, og første gangen, kan jeg mate dem med bananfluer da? 4: Har tenkt til å ha en eføy hos kneleren(e) og en kunstplante. Hvilken eføy skal jeg velge?(vet at den bare skal ha helt grønne blader med hvite årer, men finnes flere sånne eføy, med forskjellige str. på bladene)) Og denne eføyen, har den et latinsk navn? Og har en av dere et bilde av den på lager? Hvor store er bladene på den? (skal bruke eføyen til pinnedyr senere, så den må ikke være giftig!!) 5: Hvor gamle ska de være før jeg kan fore dem med siriss og melorm? 6: Kan jeg mate knelernymfene med maggots? 7: Kan noen remse opp alt jeg kan mate kneleren med?(hvertfall noe annet enn siriss, melorm, bananfluer og maggots) 8: Varmen i terraet kommer fra to downlights som er i taket på terraet, må jeg ha noen rundt de så ikke kneleren brenner seg, eller skjønner den selv hvor det er for varmt? Det var alt jeg lurte på. 1000 millioner takk til de som svarer. Hilsen Olliw. (plis, noen svar)
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
1: de greier seg fint med ca 20 grader om natta 3: har aldri hat nymfer så jeg vet ikke hvor lang tid det tar før du kan mate dem, det går fint ann å mate dem med bananfluer 5: det ser du, kneleren bør hvere 2 ganger så stort som fordyret hvis fordyret kan forsvare seg/angripe (slik som siriser kan) 7: ALT du kan finne ute i dem norske natur, untatt edderkopper, det er bare å prøve (pass på at fordyret ikke har noen giftstofter i seg (som kommer fra sprøytemidler)) Håper dette gjorde deg noe klokere
|
|
|
|
#3 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Du kan mate dem med voksmøll. Slapp inn en voksmøll på samme størrelse som kneleren, det var veldig gøy
![]() Den forsøkte å få tak i møllen mange ganger, men klarte det ikke. Da jeg kom tilbake etter 20-30 minutter, hang kveleren oppned, med en hodeløs voksmøll i armene
|
![]() |
| Emner |
| andre, litt, mantis, natten, religiosa, spr, temperaturen, til |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mantis religiosa | Thor Håkonsen | Knelere | 4 | 02-10-2007 06:26 |
| ha varmelampen på om natten? | Sistine | Øgler | 2 | 18-09-2007 13:30 |
| Litt norske eddiser og andre kryp.. | smørblomst | Ekte edderkopper | 7 | 15-05-2007 16:29 |
| Fuktighet: Mantis Religiosa | Olliw | Knelere | 2 | 22-04-2007 13:23 |
| Mantis religiosa - Kneler | Kristian262 | Insektfakta | 0 | 22-11-2006 18:41 |