| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Evje
|
Noen som har erfaring med disse Pseudocreobotra wahlbergii? Jeg har planer om å kjøpe ett par av disse, men er litt i tvil om de vil gå greit sammen, eller om hun gjerne vil bite av han hodet f.eks. Har ikke noen erfaring med knelere, men en plass må man jo begynne, og da skal visstnok disse være greie, pluss at de jo er fine. Hva forer man de med i norge? Bananfluer? Ser jo at det er noen her som har/har hatt disse, så noen sitter vel inne med litt info.
Om noen skulle ha ett par av disse for salg, så si ifra så slipper jeg å hente de fra England/Danmark. Joda, vet at det finnes en del caresheets fra andre land, men var mest intresert i å vite hvordan man gjør det under norske forhold. Alle tips mottas med takk!! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Trond1
Heisann! På repti.net er det en under nicket "ImTheLoveDoctor" aka mats som solgte disse rundt den 31.10/1.11. Kanskje han har noen igjen? Etter en liten henvendelse fra meg svarte han dette: Den største er 4 cm og den minste er ca 3 cm. Et smalt terrarium med størrelsen 20x20x50 med en tykk grein i midten og ca 2,5 cm vann i bunnen er bra! Gjerne en bakgrunn i xaxim eller kokosplate som du kan feste en plante eller to på ser fint ut! Tror ikke det er lurt å holde knelere sammen, da det er en veldig stor sjanse for at du til slutt har EN stor kneler igjen ![]() Jeg kan ikke mye om disse, men har ikke hørt om noen som kan holdes kollektivt. Mvh Robin
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Annonsen på repti er hvertfall ikke der lengre, så da er han sikkert utsolgt tenker jeg. Dukker sikkert opp noe igjen, disse er jo ikke akkurat superuvanlige... Generelt skal man jo ikke holde knelere sammen, det er sant, men på ett tidspunkt må de jo nesten sammen, for tror ikke det holder med telefonsex for å få barn på de lissom, hehe
![]() Knelere er jo kjent for at hun gjerne vil spise hannen under akten, men lurte på om disse kansje var noe vennligere. Har suglet på knelere en stund nå, mange å velge i, men tror jeg har valgt disse som en start. Har ett tomt terrarie her jeg tenkte å sette i stand, men det er atskillig større enn det du nevner der, så får kansje kjøpe ett par plast-terrarier til å ha disse i, og da har jeg fortsatt ett tomt terrarie som må fylles med noe annet, hehe
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Nei, glem det med plast... bør nok heller gå for dette eller noe lignende tror jeg: http://www.aquazoo.no/shop/product_i...177091189049b1
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Caffeinism
Admin
|
Sitat:
Veit ikke om disse rakkerene fikser ukjønnet formering jeg? Tror det med at hunnen spiser hannen er litt overdrevet noen steder, men det kan nok skje. Du får i alllefall satse på at parringen er i boks innen hun begynner måltidet ![]() Mvh Robin
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Sandefjord
|
Vi har hatt dem inne far tid til annen og får dem garantert inn igjen før jul
![]() Her er en veldig god side om denne arten; http://mantopia.dk/pwn1.htm http://mantopia.dk er forøvrig en veldig god side om kenelere generelt. Mvh Morten |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Har hørt flere som er mindre fornøyde med dette firmaet ja... Selv har jeg ikke prøvd de, men de har jo veldig mange forskjellige terrarier der...
Dette er jo noe lignende, men ikke fullt så høyt, men dog... http://www.aquariuszoo.no/catalog/pr...oducts_id=1960 Og det er fra en butikk jeg har erfaring med, og er fornøyd med selv
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Hehe Morten, det passer meg fint! Da vet jeg det, så om ingen melder meg innen dere har de inne, så kjøper jeg ett par hos dere
![]() Takk for linkene! |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Caffeinism
Admin
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Fortsatt intresert i å kjøpe denne jeg
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| pseudocreobotra, wahlbergii |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mine knelere 3 - Pseudocreobotra wahlbergii | Kakon | Knelere | 9 | 02-02-2008 11:05 |
| Blomsterkneler - Pseudocreoboter wahlbergii | Thor Håkonsen | Knelere | 27 | 01-02-2008 00:38 |
| P.wahlbergii Kjønnsbestemmelse | lazor | Knelere | 1 | 26-12-2007 22:24 |
| Innredning til P. wahlbergii? | utyske | Knelere | 11 | 29-11-2007 08:01 |
| P.wahlbergii , kjønn bestemmelse++ | lazor | Knelere | 4 | 25-11-2007 19:49 |