"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Insekter > Knelere Pseudocreobotra wahlbergii

Knelere Her kan du snakke med andre om knelere.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-11-2006, 06:02   #1
Reptilfreak

Trond1 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Evje
Meldinger: 210
Standard Pseudocreobotra wahlbergii

Noen som har erfaring med disse Pseudocreobotra wahlbergii? Jeg har planer om å kjøpe ett par av disse, men er litt i tvil om de vil gå greit sammen, eller om hun gjerne vil bite av han hodet f.eks. Har ikke noen erfaring med knelere, men en plass må man jo begynne, og da skal visstnok disse være greie, pluss at de jo er fine. Hva forer man de med i norge? Bananfluer? Ser jo at det er noen her som har/har hatt disse, så noen sitter vel inne med litt info.

Om noen skulle ha ett par av disse for salg, så si ifra så slipper jeg å hente de fra England/Danmark.

Joda, vet at det finnes en del caresheets fra andre land, men var mest intresert i å vite hvordan man gjør det under norske forhold.

Alle tips mottas med takk!!
Trond1 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-11-2006, 06:22   #2
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard Re: Pseudocreobotra wahlbergii

Trond1

Heisann!
På repti.net er det en under nicket "ImTheLoveDoctor" aka mats som solgte disse rundt den 31.10/1.11. Kanskje han har noen igjen?

Etter en liten henvendelse fra meg svarte han dette:

Den største er 4 cm og den minste er ca 3 cm.
Et smalt terrarium med størrelsen 20x20x50 med en tykk grein i midten og ca 2,5 cm vann i bunnen er bra! Gjerne en bakgrunn i xaxim eller kokosplate som du kan feste en plante eller to på ser fint ut!

Tror ikke det er lurt å holde knelere sammen, da det er en veldig stor sjanse for at du til slutt har EN stor kneler igjen

Jeg kan ikke mye om disse, men har ikke hørt om noen som kan holdes kollektivt.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 22-11-2006, 06:34   #3
Reptilfreak

Trond1 sin avatar

Annonsen på repti er hvertfall ikke der lengre, så da er han sikkert utsolgt tenker jeg. Dukker sikkert opp noe igjen, disse er jo ikke akkurat superuvanlige... Generelt skal man jo ikke holde knelere sammen, det er sant, men på ett tidspunkt må de jo nesten sammen, for tror ikke det holder med telefonsex for å få barn på de lissom, hehe
Knelere er jo kjent for at hun gjerne vil spise hannen under akten, men lurte på om disse kansje var noe vennligere. Har suglet på knelere en stund nå, mange å velge i, men tror jeg har valgt disse som en start. Har ett tomt terrarie her jeg tenkte å sette i stand, men det er atskillig større enn det du nevner der, så får kansje kjøpe ett par plast-terrarier til å ha disse i, og da har jeg fortsatt ett tomt terrarie som må fylles med noe annet, hehe
Trond1 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-11-2006, 06:37   #4
Reptilfreak

Trond1 sin avatar

Nei, glem det med plast... bør nok heller gå for dette eller noe lignende tror jeg: http://www.aquazoo.no/shop/product_i...177091189049b1
Trond1 er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-11-2006, 07:09   #5
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Trond1
Nei, glem det med plast... bør nok heller gå for dette eller noe lignende tror jeg: http://www.aquazoo.no/shop/product_i...177091189049b1
Da ville jeg gått for noe lignende. Jeg har sendt Aquazoo en epost, dem har ikke svart på den engang

Veit ikke om disse rakkerene fikser ukjønnet formering jeg?
Tror det med at hunnen spiser hannen er litt overdrevet noen steder, men det kan nok skje. Du får i alllefall satse på at parringen er i boks innen hun begynner måltidet

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 22-11-2006, 07:15   #6
Senior Member

aquarius sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Sandefjord
Meldinger: 197

Vi har hatt dem inne far tid til annen og får dem garantert inn igjen før jul

Her er en veldig god side om denne arten; http://mantopia.dk/pwn1.htm

http://mantopia.dk er forøvrig en veldig god side om kenelere generelt.

Mvh Morten
aquarius er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-11-2006, 07:17   #7
Reptilfreak

Trond1 sin avatar

Har hørt flere som er mindre fornøyde med dette firmaet ja... Selv har jeg ikke prøvd de, men de har jo veldig mange forskjellige terrarier der...

Dette er jo noe lignende, men ikke fullt så høyt, men dog... http://www.aquariuszoo.no/catalog/pr...oducts_id=1960

Og det er fra en butikk jeg har erfaring med, og er fornøyd med selv
Trond1 er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-11-2006, 07:19   #8
Reptilfreak

Trond1 sin avatar

Hehe Morten, det passer meg fint! Da vet jeg det, så om ingen melder meg innen dere har de inne, så kjøper jeg ett par hos dere

Takk for linkene!
Trond1 er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-11-2006, 07:20   #9
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Trond1
Har hørt flere som er mindre fornøyde med dette firmaet ja... Selv har jeg ikke prøvd de, men de har jo veldig mange forskjellige terrarier der...

Dette er jo noe lignende, men ikke fullt så høyt, men dog... http://www.aquariuszoo.no/catalog/pr...oducts_id=1960

Og det er fra en butikk jeg har erfaring med, og er fornøyd med selv
Jeg ville så absolutt heller gått for dette
Svar med sitat
Gammel 30-11-2006, 10:11   #10
Reptilfreak

Trond1 sin avatar

Fortsatt intresert i å kjøpe denne jeg
Trond1 er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
pseudocreobotra, wahlbergii

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Mine knelere 3 - Pseudocreobotra wahlbergii Kakon Knelere 9 02-02-2008 11:05
Blomsterkneler - Pseudocreoboter wahlbergii Thor Håkonsen Knelere 27 01-02-2008 00:38
P.wahlbergii Kjønnsbestemmelse lazor Knelere 1 26-12-2007 22:24
Innredning til P. wahlbergii? utyske Knelere 11 29-11-2007 08:01
P.wahlbergii , kjønn bestemmelse++ lazor Knelere 4 25-11-2007 19:49

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:57.