| Knelere Her kan du snakke med andre om knelere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Her finner du caresheets for knelere..
http://www.totalmantis.com/miomantis.htm http://www.totalmantis.com/caresheets.htm |
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Har litt lyst på en grønn kneler.. Noen som kan fortelle meg hva som trengs for å få de til å trives ? Hvor stort terrarrie trenger jeg, hvor lenge lever de osv..
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2004
|
Står mye bra i de Care sheetsene da, men kan lage en kort en fra det jeg leste der og på www.mantisuk.com
![]() du trenger ikke noe kjempestort terrarium, 25x25x20 feks holder til de fleste arter.. du må ha kvister/greiner fordi de må henge når de skifter skall (som pinnedyr) og de skal ha relativt høy luftfuktighet ca 60% (spes viktig ved hamskifte) og romtemperatur. i bånn kan den ha feks torv. de fleste arter er ganske hardbarket så skal ikke være noen problem. de eter alt som rører på seg inkludert hverandre de lever ca 1 år (kan forlenge det ved å ha lavere temp men da blir de trege) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Østfold
|
Hei dere!
Er det vanskelig å avle på knelere.....? Er det ikke slik at hunnen har det med å spise/drepe hannen....? Jeg har lyst til å forsøke med avel, er det noen arter som egner seg bedre fremfor andre.........? Noen tips.......? Mvh Trond alias Varanen69! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2004
|
heihei Varanen69!
Tror ikke det er så alt for vanskelig å få til noe (har ikke prøvd) Hunnen spiser ikke hannen hver gang, det er bare en myte.. hvis du mater hunnen først så er det mindre sjangse for at hun spiser hannen. men hvis hun gjør det så er det bare bra for parringen sin skyld så lenge hun ikke gjør det før parringen har begynt da selvfølgelig. Knelerhannen er nemlig utstyrt med en ansamling av nerver langt nede på kroppen som overtar kontrollen over parringsfunksjonen når hodet blir spist av hunnen (hun spiser bare hodet og resten av kroppen når ritualet er ferdig), dette gjør bare at hannen er mer "effektiv" fordi den konsentrerer alle ressurser på parringsakten (litt vanskelig å tenke på noe annet når man har mista hue.. hahaha) hunnen dør noen uker etter at hun har lagt eggene og hannen lever kortere enn hunnen bare ca 2-4mnd det er nok noen arter som er lettere å avle enn andre, jeg vil tippe det er en av de vanligste artene som er til salgs (de billigste) les litt om de forskjellige artene på www.mantisuk.com ellers står det litt om avl her: http://www.easyinsects.co.uk/mantis/breeding/ håper det hjalp
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Østfold
|
Hei MadMats!
Takker så mye for info'en! Vi snakesss~~~~~~ Mvh Varanen69! |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| caresheets, kneler |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Gode caresheets. | Viridovipera | De "ekstra" eksotiske herptilene | 0 | 17-04-2008 21:33 |
| Rettskriving caresheets, artsnavn | Thor Håkonsen | Forslag til endringer/forbedringer av siden | 42 | 23-01-2008 19:47 |
| Caresheets på wikipedia? | Olliw | Småprat | 6 | 13-09-2007 13:27 |
| caresheets | tommyk | Småprat | 6 | 20-11-2006 15:52 |
| Caresheets side? | Chixz | Småprat | 19 | 17-02-2006 21:15 |