"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Insekter > Knelere Hjelp - kneleren min har mistet bakbeina

Knelere Her kan du snakke med andre om knelere.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-10-2006, 18:47   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2006
Sted: sandnes
Meldinger: 39
Standard Hjelp - kneleren min har mistet bakbeina

jeg har en kneler som har mistet bunnene på de to bakbena og de andre er skeve så den greier ikke å klatre. jeg vet ikke vilken knelerart dette er men alt gikk bra me den til den fikk vinger. etter det begynte den å spise mindre og mindre og er redd for nesten alle innsekter. jeg har hadt en skål med våt bommul og spreiiet av og til hos den og den har stor plass og masse å klatre på, har nesten altid tilgang på mat og har det litt varmere enn romtempratur.
EirikAK er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-10-2006, 18:54   #2
Reptilfreak

Chixz sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
Meldinger: 2,823
Standard Re: TRENGER SVAR RASKT!!!

Du mener at den har mistet "føttene" på det bakerste beinparret og har blitt skjev og deformert? I så fall høres dette ut som en kneler som har blitt fryktelig skadet under et hamskifte. Regner med at det har kommet av for lav luftfuktighet, eller at det har vært fordyr i terrariet som har skadet den under eller etter hamskifte.

Beklager å måtte si dette: Men om den ikke klarer å fungere normalt lenger fåreslår jeg at du gjør kort prossess og avliver den. Ettersom den er kjønnsmoden nå vil heller ikke dette rette seg opp igjen.
Chixz er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-10-2006, 19:06   #3
Reptilfreak

Kristian262 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
Meldinger: 968
Blog Entries: 2

Sitat:
Opprinnelig postet av EirikAK
.. etter det begynte den å spise mindre og mindre og er redd for nesten alle innsekter...
Min kneler spiste i dag etter å ha fastet siden torsdag, den stod og så på en siriss i flere timer før den spiste sirissen...
Sitat:
Opprinnelig postet av Chixz
... fåreslår jeg at du gjør kort prossess og avliver den...
Stakkar kneler.
Svar med sitat
Gammel 17-10-2006, 19:20   #4
Reptilfreak

rart hvis det skulle skje under hamskiftet, for det er over to måned siden den skiftet skinn sist og den var ikke skev eller noe før noen uker siden. men jeg bli nok nødt til å avlive den det er heller ikke rovdyr der bare møll og fluer og sånt.
EirikAK er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-10-2006, 18:18   #5
Reptilfreak

jeg bestemte meg for å vente noen dager for å se om kneleren ble verre eller bedre og den har blitt begge deler! den har begynt å klatre og spise igjen, men den har bare to hele føtter igjen jeg fant også ut hvorfor bånnen på bena forsvinner. DEN SPISER DE!!! hva skal jeg gjøre nå? den spiser (andre insekter) og klatrer, men mangler ben.
EirikAK er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-10-2006, 19:00   #6
Reptilfreak

Chixz sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
Meldinger: 2,823
Standard Re: Hjelp - kneleren min har mistet bakbeina

Dette er desverre noe som skjer noen ganger... Den vil nok spise mer av seg selv også... Jeg er ikke 100% sikkter på hvorfor det skjer, men jeg tror det har noe med at den oppfatter "sårene" og tar det for å være mat, og derfor setter igang med å spise på seg selv...
Chixz er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-10-2006, 19:58   #7
Reptilfreak

ok takk for svar
EirikAK er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-10-2006, 09:55   #8
Reptilfreak

john sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 318

HVA! Spiser seg selv. Syke kryp.
Svar med sitat
Gammel 22-10-2006, 12:32   #9
Reptilfreak

skraevern sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Porsgrunn
Meldinger: 32

Det er riktig det chixz skriver, har vært borti det samme. Har lest at hvis de får en liten skade fra enten byttedyr eller andre skader kan di begynne å spise områdene av kroppen som er skadet. Har hørt at dette kan komme av feilernæring.
skraevern er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-10-2006, 17:03   #10
Reptilfreak

hva mener du med feilnæring? jeg har foret den med forskjellige innsekter som jeg fanger ute. jeg ga den en siriss en gang og sirissen ble ikke spist før etter minst en måne og den ble bare spist litt av.
EirikAK er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
bakbeina, har, hjelp, kneleren, min, mistet

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
mistet en fot wollf Pinnedyr 8 18-12-2007 15:29
mistet 13 slanger latina Småprat 7 28-03-2007 17:17
Problemer med kneleren Kristian262 Knelere 15 13-03-2007 23:26
keiseren min har mistet den eine foten sin skorpion Skorpioner 6 22-10-2006 08:39
Mistet beinet sainten Pinnedyr 8 10-05-2006 05:45

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:45.